Rörd till tårar av Familjen Annorlunda

2013-03-18 23:20:06 Bonussonen
» Kommentarer(1) «


Kanske ingen nyhet att mitt favoritprogram är Familjen Annorlunda. Men ikväll tog det fasiken i mig priset. På ett helt underbart sätt.

Hjälp vad relationen mellan Victor och hans bonuspappa Micke gick rakt in i hjärtat i kvällens avsnitt. Oj, oj, oj. Mina tårar rann. Min man hittade mig gråtandes i soffan och undrade vad tusan som har hänt. Där satt jag och hade pausat inspelningen och försökte samla mig, för att klara av att se klart.

Kärlek. På så sjukt hög nivå. Sådan kärlek slår allt annat. Tillochmed kärleken till ens biologiska barn.

Förstår att detta kanske inte berör alla. Men för mig ligger det så nära min egen verklighet, detta med att ha en bonusson. Det är en kärlek som man ideligen får kämpa om, men som när den besvaras är så oerhört stark.

Min bonusson P är en stor stor stor anledning till vart jag är i livet idag. Utan honom hade jag och N kanske aldrig kämpat så för kärleken.

Som 20-åring flyttade jag inte bara hemifrån, utan direkt in i en ny familjekonstellation. Har aldrig bott ihop med någon annan pojkvän än N - och hos honom hade jag P med på "köpet" från dag 1. Jag och N har med andra ord aldrig bott ihop bara vi två, utan redan från start var vi en familj på tre. Något som jag bara ser som positivt. Det passade mig alldeles jätteperfekt.

Vågar man älska sitt bonusbarn helhjärtat, vilket verkligen inte är en dans på rosor samt vilket betyder att man även vågar vara osams så som riktiga familjer faktiskt är från och till i vardagslivet, så får man så himla mycket kärlek tillbaka.

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max (-08) och Ebba (-13)

Jag satt också och grät i soffan! förstår att det blir extra mycket känslor för dig som kan relatera till det på ett annat sätt!

Svar: <3
With love from Anna

2013-03-19 @ 23:04:04
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback