Syttende mai

2012-05-17 19:35:32 Högtider
» Kommentarer(0) «


Härliga 17 maj! Startade dagen med att ringa upp mamma och lät Albin sjunga "Ja vi elsker dette lanne". Hon hade redan hunnit vara ute och hängt upp den norska vackra flaggan och skickat ett sms till mig med fina norska sångtexter.

Haha, ja vi är lite galna i den här dagen hela min lilla släkt på mammas sida. Gammelmormor var norrman och min mamma bodde i Norge från 6 års ålder tills hon var cirka 14 år.

Själv är jag uppväxt med Norges nationalsång som gonattvisa. Älskar den sången och nu är det jag som sjunger den för mina egna barn på kvällarna.

Har upplevt ett sjuttondemajfirande i Oslo ett år och det var så himla kul. Hoppas på att åka dit nästa år så att Philip och Albin också får vara med om det och ha som minne för livet.

Bilden är "lånad" från en bekant som la ut den på Facebook idag. Tycker den är så fin. Ser ju riktigt gott ut också, med "norsk" tårta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback