Solskensdrömmar

2010-02-21 18:41:52 Helg
» Kommentarer(1) «




Igår kväll kom Jessie, Johan & min kära Olivia hit på lördagsmys. Under kvällen hann vi med Nachos, chips, grönsaker med dipp och som dryck blev det vitt vin, öl och Smirnoff Ice. Hade melodifestivalen på i bakgrunden men följde det inte så noga. Det var en trevlig kväll och redan framåt tolvtiden var vi trötta.

Sis (Olivia) sov över här och idag kom hennes goa pojkvän hit och hämtade henne. De är jättefina ihop

Vädret har varit helt över förväntan - räknade ju med mer snö och blåst, men istället vaknade vi till ljusblå himmel och starkt solsken. Tog en promenix mitt på dagen och nu under eftermiddagen har jag mest suttit i telefon för att reda ut hur det skulle bli med min bonussons hemresa från hans mamma. SJ befinner sig i kaos och som vi misstänkte blev det ingen tågresa för P. De tog sig visserligen till Sthlm C men fick sedan vänta i cirka två timmar på tåget och när det väl anlände fylldes det av passagerare för tre inställda avgångar. P och hans resesällskap gick på tåget men i sista stund beslutade vi att han skulle gå av eftersom hans sittplats inte fanns. Kändes inte lägligt att han skulle behöva stå upp i minst tre timmar på ett tåg som vi inte ens kan lita på kommer fram innan natten.

Så nu blir det antagligen flyg för P hit imorn kväll. Väldigt synd att han ska missa en skoldag men ingen råder ju tyvärr på trafikkaoset. Hellre att han kommer hit en dag senare än i värsta fall inte alls...

Älsk har skottat altantaket och gjort en gång på baksidan till parkeringen så att han snabbt kan ta sig till bilen om det blir något stort brandlarm. Han har inte jour den här veckan men ibland blir det totallarm och då ska alla som kan (och som inte druckit alkohol samma dag) infinna sig på stationen inom fem minuter.

Häromdagen fick jag hem fotoalbumet som jag hade beställt gratis från Fuji Direkt. Det är superfint med toppenkvalitet! Albumet heter "Bulgarien augusti 2009". Gissa om jag längtar tillbaka!! Sommarkänslor och drömmar om utlandssemester






Kommentarer
Postat av: Sara

Härliga bilder =)



här har det varit soligt och vackert idag! snacka om kontrast till igår!

2010-02-21 @ 21:45:48
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback