High and low

2010-08-15 21:09:15 Känslor
» Kommentarer(1) «


Igår var det kräftskiva, partymusik och kalla drinkar som gällde. Mitt hjärta dansade. Både vänner och familj fanns med mig. Idag... är det tyst. Dagen har segat sig förbi. Jag har druckit varm choklad. Och allt har bara varit SÅ söndag.

Söndag är inte alls min favoritdag. Inte ens i närheten. Att bara vara hemma, vänta på att tiden ska gå, laga mat, städa, tvätta och "njuta" av trädgården. Det är inte min grej!!!


Jag är hela tiden på väg. På väg till stan, på väg till stranden, på väg till jobbet, på väg till stugan, på väg till någon som jag inte har träffat på evigheters evigheter, på väg att skjutsa P någonstans, på väg till en restaurang, på väg till ett annat land. Fy fan vad jobbig jag måste vara att umgås med.

Jag är en drömmare
och det ser jag som väldigt svårt att ändra på. Jag vill längta, för det är längtan som driver mig! Inte fan längtar jag efter ett helt liv hemma utan några visioner och drömmar. Näee, jag behöver resa och känna luft under vingarna. Och allt detta drar jag med mig familjen på - för ensam det vill jag absolut inte vara.

För vad är en milslång strand utan dem man älskar? Vad är en helg i stugan utan varken familj eller vänner? Vad är en biffstek med potatisgratäng all by my self bland massa okända?

Jag har i alla fall säkrat min jul för i år. Så några timmars söndagstristess går trots allt ganska bra. När jag har något att se fram emot.

High and low. All min kärlek.
/ Din för alltid

Kommentarer
Postat av: Halloj världen! /Inger

Jag är också en dagdrömmare. Känner igen mig i så mycket av det du skriver. Utom en sak. Jag gillar söndagar! :) så pass att jag har söndagar på måndagarna också! ;)

2010-08-16 @ 14:52:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/halloj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback