Blidde inte som...

2010-04-06 22:12:00 Blandat om Albin
» Kommentarer(5) «


...jag tänkt mig.

När mina föräldrar var här igår kväll och tittade till Albin la de märke till att hans strupe drogs in kraftigt vid varje andetag. När de de kom hem googlade de detta och hittade att det kan vara ett tecken på lunginflammation. Jag tyckte inte att det lät särskilt rimligt eftersom vi faktiskt hade tillbringat större delen av dagen på akuten och en barnläkare hade undersökt Albin.

Jag skulle ändå ringa sjukvårdsupplysningen om att han inte hade kissat på flera timmar och att han knappt behöll vatten som han drack, så jag passade på att nämna "indragningarna". Jaha, då blev det plötsligt bråttom in till akuten igen.

Och mycket riktigt - efter grundliga undersökningar fram till tretiden i natt och en lungröntgen idag har vi svart på vitt att vår snussis har lunginflammation.

Tänk om barnläkaren som vi var hos igår hade gjort den där grundliga undersökningen och ordnat lungröntgen när vi ändå redan var på plats, då hade Albin sluppit vara på akuten natten till idag och alla timmar pån sjukhuset idag - och vem vet, då kanske han faktiskt hade blivit frisk tidigare än vad han kommer bli nu.

Det är riktigt sjukt att man ska vara tvungen att googla sig fram till sin egen diagnos nu för tiden! Inte nog med det, man måste vara på gränsen till otrevlig för att sjukvården ska fatta vidden av ens tillstånd och för att de ska ta prover som kan visa rätt resultat måste man i princip tala om för läkarna vad man lider av.

Sömnbrist big time här hemma nu.

Nu hoppas jag på en hel natts sömn. Och att jag i morgon kan genomföra det som jag skulle ha varit iväg på idag.

Albin är tack o lov lite bättre *peppar peppar ta i trä*.


Tusslig liten snusse
Trackback