En sommardag

2009-08-05 21:32:22 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Skulle ha jobbat idag men kunde tyvärr inte. Kom på att N fortfarande har jour i brandkåren och då blir det lite trixit om jag befinner mig mer än tio mil härifrån och han får en uttryckning. Albin kan ju inte vara här hemma ensam.

I stället tog jag med mig Albin in till jobbet i förmiddags och lämnade över en bunt papper och min tidrapport. Sedan tog vi en sväng till Barnens Hus där jag köpte ett solskyddstält och en Sak´n Seat till Albin, bra-att-ha-grejer på utlandsresan!

Under eftermiddagen har vi nutit av värmen ute i vår trädgård. Badat i poolen, hoppat studsmatta och sovit på studsmattan. Ja, jag slumrade till en stund medan Albin sov i sin vagn. Studsmattan är perfekt att sola på. Det var förresten första gången på hela sommaren som jag tog mig tid till att sola i lugn och ro i mer än en kvart.

Lääängtar så till Bulgarien nu. Ska bli så skönt att slippa städa, tvätta, tjata, laga mat och sköta båda barnen helt själv. Det bästa av allt kommer vara att vi kan umgås hela familjen utan massa jobbiga måsten.

Måsbarnet



Kommentarer
Postat av: Jennie

Men, jag måste ha missat helt att ni ska utomlands! Eller också sviker mitt minne mig. Inte helt otroligt ;) Vart ska ni? När åker ni? Hur länge blir ni borta? Å vad skoj! Själv åker jag till Paris om en vecka. Fyra dagar ifrån Melker och Erik. Hör inte till vanligheten och jag bävar. Och har tokångest. På riktigt. Det är roligare att vara tillsammans, liksom.

2009-08-05 @ 22:06:51
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback