Semestern - del 6.

2009-08-01 23:51:08 Vardagsbabbel
» Kommentarer(3) «


Min semester har blivit en utdragen följetång här i bloggen. Hade nästan själv glömt bort att det fanns mer att berätta. Kanke inte är någon som är intresserad längre?! I vilket fall som helst så var det i alla fall så att jag och familjen spenderade vår sista semestervecka i Smögen tillsammans med andra sportdykare och deras familjer. Vi var en salig blandning av värmlänningar, göteborgare, barn, ungdomar och vuxna som bodde tillsammans på ett vandrarhem vid havet.

Brygga att förtöja båtarna vid alldeles några få meter från huset och goa varma släta klippor strax utanför dörren. Helt förträffligt läge med andra ord! Vädret var lite si sådär men de flesta dagarna var helt okej.


P, A & jag på väg till badbryggan.

Första dagen vi kom dit var det badväder så då tog vi en liten promenix till badbryggan. Det var ganska kallt i havet men det gick absolut att bada. Och Albin ville så klart i så fort det bara gick.


Friskt dopp i det salta.

På kvällen gick vi ut och åt tillsammans med mina föräldrar och deras bästa kompisar R och G, som har två barn som jag alltid lekte med på västkusten under somrarna när vi var små. De var också med under dykveckan i år, och på resturangen, så det blev många kära återseenden.

 
Barndomsvänner = alltid vänner


Sötisarna M & A.

A, som är ett par år yngre än mig, har blivit så förstummande stor och som ni ser på bilden en riktigt fin kille. Han och hans flickvän har hängt ihop i många år nu och de är så söta ihop.


Det är så kul att vara uppe sent på kvällen!

Albin tog sig en liten lur medan vi andra väntade på maten. Vi trodde helt fel när vi tänkte nu sover han för natten. När maten serverades dröjde det inte länge förrän lillen vaknade och var på ett strålande humör. Kul när det funkar så bra att ha med sig småbarn ut bland mycket folk och med mycket tjo och tjim runt omkring.

Tidigare på dagen hade Albin fått de fina kläderna med Tiger på från R och G med familj.


A gullar med A.

Även min goa vän A var med under veckan. Hon är en av Albins favoriter och de har alltid en så härlig kommunikation med varandra! I höstas klippte A lugg och när Albin var mindre än ett halvår tyckte han att det var så kul när A svängde med luggen fram och tillbaka, så nu brukar det oftast bli någon sådan här kommentar när vi träffar henne:
- Albin titta!, där kommer luggen.


Syskonkärlek.

En anna underbar person som förgyllde vår sista semestervecka var Olivia som betyder så mycket för mig. Vi träffades för första gången när hon var nio år. Hennes storebror låg på sjukhus med livshotande skador efter en trafikolycka. Olivia var med sin gudfar Ola på dykveckan för att kunna skingra tankarna och ha någon som kunde ta hand om henne medan hennes föräldrar ägnade den mesta tiden åt oro och sjukhusbesök. Där och då på Valö för tio år sedan blev vi systrar. Det har i alla fall blivit så att vi kallar varandra för sis och även om vi inte är biologiska syskon så är hon min lillasyster i hjärtat.

Nu för tiden är hon dock både längre och grövre än mig. Muskulös men smal. Hockeytjej med en kropp som får alla killar att falla pladask. Det är min syrra det! =)

I mitten av dykveckan hade vi grillkväll och en av dagarna var jag med ute på ett dyk. Hade inte dykt sedan innan graviditeten så det kändes lite ovant. Har inte samma sug för att dyka längre men jag tror mest det beror på att jag är trött på allt krångel runt omkring. Framförallt är det så tungt med vikter och tuber. Och instängt med torrdräkt. Ser fram emot att göra något riktigt bekvämt "coctaildyk" i något tropiskt land någon gång.

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad mysigt och trevligt ni verkar ha haft det=)

2009-08-02 @ 00:19:11
Postat av: Anna

Åå vad jag längtar tillbaka! Var så härligt under dykveckan! =) Och var det några som förgyllde min tillvaro där nere så var det du och din mysiga familj! Kramar från andra Anna!

2009-08-02 @ 13:47:02
Postat av: Becca

Gud vilka härliga bilder! Ser verkligen ut att vara så himla fint där nere! kram vännen

2009-08-02 @ 21:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback