Morgonstund

2010-05-14 09:21:00 Blandat om Albin
» Kommentarer(1) «


Igår fick jag en lång sovmorgon fram till elvatiden. Idag är det jag och Snusse som är uppe medan pappa N får sova vidare. Rätt ska vara rätt!

Känner mig utvilad och har känningar av att det blir en minst lika bra dag som gårdagen. Fick precis en go och spontan puss från min son så just nu sitter jag här med ett leende på läpparna.

Litet tips till er som är gravida eller har tänkt att bli föräldrar någon dag i framtiden:

- Stressa inte upp er över att er bebis måste ha ett eget rum.

Albin har haft ett eget rum sedan vi flyttade hit när han var lite drygt en månad. Vi gjorde dock inte i ordning rummet förrens han var ett år och sedan dess har han flyttat mellan sitt rum och vårat - för det är faktiskt så att barn går igenom mängder med olika stadier i utvecklingen vilket gör att vi som föräldrar behöver vara lyhörda på barnens behov. Sedan några dagar tillbaka sover Albin i sin mysiga resesäng som vi har ställt vid fotändan av vår säng OCH NU SOVER HAN BÄTTRE ÄN VAD HAN NÅGONSIN GJORT I SITT RUM. Nu sover han oftast hela nätterna utan att vi behöver lyfta över honom till våran säng. Detta gör både honom och oss mycket mer utvilade.

Kanske låter lite som att ta ett steg tillbaka i utveckling men varför haka upp sig på hur alla andra gör och vice versa? Vi mår bra. Och Albin mår bra. Och P slipper höra Albin skrika på nätterna. Alla i vår familj trivs med detta. Och det är ju det som räknas.

Jag känner snarare så att vi skyndade oss lite för mycket med att flytta över honom till hans rum. Om vi hade haft honom i hans säng i vårat rum längre tid så hade han kanske sovit jättebra i sitt rum nu? Vem vet. Vi har alltid gjort det vi har trott varit det rätta samt lyssnat på råd från andra föräldrar, och mer än så är ju svårt att prestera.

Nu ska jag och Albin leka med hans brandbilar. Trevlig helg!

Trackback