Massa snö

2010-02-04 12:47:19 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Det har kommit mängder med snö de senaste dygnen och nattens påfyllning har gett naturen en helt ny look. Jag tror ärligt att det aldrig tidigare har varit så här mycket snö här under alla mina 24 år i livet. Snön når nästan så långt upp som staketet och jag har en mysig känsla inombords som säger mig att det kanske var just så här som våra föräldrar hade det när de var små?

När jag själv var barn berättade ofta min mamma om hur hon och hennes kompisar pulsade genom djup snö varje dag de skulle till skolan på vintern. Hon berättade också om att de ibland kunde bygga tunnlar ut från fönstren för att snön nådde så högt upp på utanför husen i Norge där hon växte upp.

I vilket fall som helst är det riktigt mysigt och en helt ny vinterstämning har lagt sig över landskapet. Visst längtar jag efter vår, men det känns kul att våra barn får uppleva en riktig vinter för en gångs skull.

Under förmiddagen har jag varit utanför dörren för första gången sedan i lördags. Ljuvligt! Jag och barnen tog oss en sväng kring kvarteret. Albin var supernöjd över att få vara ute och åka pulka.

Nu ska jag ta tag i massa viktiga ärenden som har hopat sig under de här sjukdagarna. Ska även köra igång ytterligare en diskmaskin samt en tvättmaskin. Tvättmaskinen har gått i ett här sedan helgen och ändå är tvättkorgen överfull. Spyor kan verkligen ta musten ur en.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Skönt att ni är på benen igen! Lite frisk luft brukar göra susen :) Kram

2010-02-04 @ 14:19:05
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback