Back to usual

2009-09-07 22:17:36 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Idag har jag jobbat hemifrån eftersom Albin blev febrig natten till idag och N har haft jour i brandkåren.

Älsk gjorde förresten sitt sista skift i natt och om elva dagar börjar han på sin ordinarie plats med 07.00-16.00 som arbetstider igen. Jag tycker det ska bli rätt skönt att ha det som vanligt igen och att ha alla helger lediga tillsammans, men jag vet att han gärna skulle ha jobbat skift ett tag till. Sedan blir det ju tyvärr en minskning lönemässigt.

Att han har jobbat skift sedan februari är för att han först skulle bli van med skiftgången och sedan finnas med i det extra skiftlaget som behövs över sommaren.

Apprå på hans jobb så vet vi ännu inte om han drabbas av det stora varsel som är på G på hans arbetsplats. Herregud, vet i tusan hur vi ska klara oss om han blir en av de 101 personer som måste gå. Man får ta en dag i sänder helt enkelt och försöka fokusera på nuet.

Albin är helt feberfri nu men vi vill inte ta några risker så han blir hemma från dagis imorn med. Någon annan i kåren kunde ta älsklings jour under några timmar imorn så jag kan komma iväg till jobbet. Yippie!! Och då menar jag verkligen det för ååå vad jag gillar det jobbet och mina kollegor! Det är en sån härlig känsla när man kan se fram emot att gå till jobbet och inte har någon som helst ångest. Imorn har jag till och med två roliga möten inbokade så det känns himla bra.

Gonattkärlek till er alla




Kommentarer
Postat av: Sara

det måste vara jättehärligt att se fram emot jobbet =)

2009-09-08 @ 10:35:53
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback