Nybäddat

2009-05-05 19:28:51 Vardagsbabbel
» Kommentarer(5) «




Snusse har varit så rolig idag. Han har börjat göra ett nytt ljud som han inte har kunnat förut. Det är ungefär "Brrruu". Tror han härmar billjuden vi har gjort när han har lekt med sin lastbil.

Vi gick inte till öppna förskolan, vädret gjorde en totalvändning så vi tog en promenix till lekparken och njöt av solen. Både mamma (jag) och Albin gungade. Efter det gick vi hem och åt mellanmål. Nu är det snart läggdags för grodan boll. En nybäddad säng väntar på honom (med sängkläder som jag hade som liten).

För övrigt går nog kvällen åt till att försöka smälta chocken över att drygt 100 personer på älsklings jobb ska avskedas på grund av effektiviseringar inom företaget samt den ekonomiska krisen. Hans arbetsplats går med vinst men eftersom den tillhör en global koncern som totalt sett måste effektivisera dras även den med. Så sorgligt.

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: Karin

Jisses, vad du producerar på din blogg. Får läsa en hel massa inlägg när jag väl tar mig hit. Men det är ju bara av godo!

2009-05-05 @ 20:50:27
Postat av: Inger

Härligt med sol. Här har det regnat, Men verkligen trist med varslet. Vet ni om ni riskerar att drabbas personligen?

2009-05-05 @ 20:59:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13829/
Postat av: Inger

Skickade just en kommentar. Kan inte se den. Kom den fram?

2009-05-05 @ 21:00:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13829/
Postat av: Måsbarnet

Inger: Vet inte om N kommer att drabbas. Om de går efter LAS-listan så ryker han med största sannolikhet eftersom han bara har jobbat där i mindre än et år. Går de på kompetens och engagemang är jag ganska säker på att han får vara kvar. Så det blir en jobbig väntan fram över...

2009-05-05 @ 21:53:28
Postat av: Inger

Åhhh... Hoppas det går bra!

2009-05-06 @ 12:58:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13829/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback