Del 3, Gran Canaria december 2012

2013-02-09 19:18:49 Resor
» Kommentarer(2) «


 
Hade nästan glömt av att skriva mer på denna lilla reseserie. Men när jag såg att bloggvännen Niktia visade upp en bild från just den hotellby som vi bodde i, så fick jag ny inspiration till att berätta för er om våran härliga vecka på Gran canaria.
 
 
 
Hotellområdet med flera olika pooler för både stora och små var helt perfekt. Och precis nedanför en gräsmatta med solstolar så hade vi havet. Både sand och sten på stränderna. Vi badade i havet flera gånger under veckan. Albin var den enda av oss som enbart ville bada i poolerna. För Saga var det allra bäst vid poolområdet på Bahia Playa, som också ligger i samma by. Där kunde hon plaska i en bebispool med solskydd över.
 
 
Mitt på dagen när Saga behövde sova tog jag ofta en tur med henne i vagnen och gick efter den långa strandpromenaden, som är uppmurad flera kilometer mellan de olika platserna efter kusten. Frihetskänslor. Älskar Gran Canaria. En bit bortanför våran hotellby hittade jag ett drömhus precis vid en av stränderna. Min dröm om att bo på GC håller i sig... Kanske när jag och N blir pensionärer? ;)
 
 
 

Eftersom vi bodde så nära allting så var det bara att gå upp till lägenheten om man hade glömt något eller bara ville ta det lite lugnt med något av barnen. Men de flesta dagarna var vi nere vid poolområdet från ca 10-tiden till sena eftermiddagen. Sååå skönt. Till lunch brukade vi hämta take-away.
 
 
 
 
Framåt kvällen slappade vi i lägenheten och på altanen. Duschade, myste, åt lite snacks och drack lite gott. Sedan blev det oftast restaurangkväll.
 
 
Albin var som på våra tidigare resor med honom populär med sin blonda kalufs, men sista kvällen fick Philip sin revansch då vi var på en helt underbar Kinarestaurang med den bästa servicen. Där var det han som fick stå i centrum. Kineserna älskade hans stiliga utseende, hans lockiga hår och hans varma charm. Det var en mycket nöjd 13-åring som vi hade med oss den kvällen. Det gulligaste var att han fick ett snyggt halsband av en tjej som jobbade i en av butikerna. Han hade kollat på det länge och tänkte precis köpa det när han fick det som gåva.
 
I nästa delen i denna reseserie kommer jag berätta om våran heldag i min älsklingsstad Las Palmas. 
Alla dessa inlägg om resan hittar ni i kategorin RESOR.

Kommentarer
Postat av: nikita

jag kan inte riktigt fatta ännu att vi också ska åka :Ddet ska bli så skönt.

Det jag mest undrar över är
hade du sommarkläder på Saga?
smörjde du in henne med solkräm?
Hur gjorde du med mat åt henne ?
hade du med välling, burkmat och mellis?
hur gör man med välling&vatten där nere?
kan man dricka vattnet ur kran eller köper man ?
Hade ni er riktiga barnvagn med er ?
(vet att dem brukar va rätt oförsiktiga med barnvagnar på flygen)

Svar: Nu hittar du ett långt inlägg om detta i min blogg ;) Vad kul att ni ska åka, ni kommer få det så himla härligt. Och om det blir någon molnig dag så är det ganska nära till den stora helt fantastiska staden Las Palmas där det finns massor med kul shopping.
Måsbarnet

2013-02-09 @ 19:38:16
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Sara - Mamma till Max o nyfödda Ebba

Det ser så otroligt härligt ut =)!

Svar: Det var det också =) Längtar tillbaka. Kramis
Måsbarnet

2013-02-11 @ 14:27:23
URL: http://sarasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback