Utlandsresa på G, Jobbstart till våren!

2012-10-03 20:11:27 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Höst med buller och.... Nej höst med massa regn och rusk.

Förra årets höst tyckte jag faktiskt riktigt bra om. Inte alls mycket regn och många fina soliga dagar.

Men i december väntar en utlandsresa för mig och mina älsklingar. Bokade resan redan tidigt i våras och nu börjar det bli dags att räkna ner. Härligt härligt!

Resor, sol, bad, restaurangbesök, varma kvällar på mysiga uteställen med familjen. Ååå, det är sådant som håller mig vid liv.

Det här med vardag är inte riktigt min grej. Börjar klättra lite på väggarna här hemma nu, samtidigt som jag värdesätter detta året mer än något tidigare år i mitt liv. Vilket oerhörd möjlighet att få vara föräldraledig ett helt år, det känns så himla lyxigt och SÅ behövligt. Just detta året har jag blivit lite mer vän med vardagslivet.

Längtar inte alls efter sena hämtningar på dagis när det redan är mörkt ute och man stressar från jobbet med andan i halsen och det där hemska klumpen av saknad i halsen.

Däremot längtar jag efter mitt jobb och mina kollegor. Så ja... många splittrade känslor det här med att vara förälder. Man slits liksom hela tiden mellan två världar.

Kommer att mjukstarta i vår med att jobba tre dagar i veckan. Hoppas på att det kommer kännas rätt. Just nu tycker jag att det känns som något att se fram emot. Tycker också att min chef gör helt rätt i att ge mig två föräldralediga dagar i veckan, eftersom jag då kommer kunna vara så mycket mer i nuet då jag väl är på jobbet. Tror och hoppas på att det blir toppen!
 
Bjuder på ett bildregn från vår förra utlandsresa, Turkiet 2011:

 
 
 
 





 
 

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Å va härligt med en utlandsresa planerad! var ska ni?

2012-10-03 @ 21:24:54
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: Erika mamma till Olivia

Hej

Kul att följa med dig på bloggen.
Måste fråga vart i Turkiet ni var och vart ni bodde? Ser nämligen ut som där vi var för precis ett år sedan (imorgon 6/10). Men finns säkert många ställen som påminner om varandra.

Hoppas allt är bra med dig och din familj Anna, känns iaf som du är riktigt lycklig när man följer dig på instagram. Hoppas det stämmer.

Sköt om er och njut av dagen =)

2012-10-05 @ 21:30:21
URL: http://akirelo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback