Hungrig. Hela tiden.

2012-05-09 10:41:06 Sagas första år
» Kommentarer(0) «


Amningen suger ur obegripligt mycket energi ur min kropp. Jag är hungrig konstant hela tiden. Lyckas jag bli mätt på en måltid så håller mättnadskänslan sig kvar max en halvtimme.

Blir min egna måltid avbruten av amning så är det som att starta på minus igen. Sitter just nu och äter yoghurt och smörgås och känner inte ens av att jag äter - Lika hungrig nu som innan jag började äta. Huuu.

Vet att jag var inne i en likadan period när jag ammade Albin. Fördelen den gången var att jag rasade i vikt och snabbt kom ner i min normalvikt. Nu är jag konstant hungrig men står ändå å stampar på samma vikt.

Men jag är så tacksam för att amningen fungerar så bra och vill absolut inte sluta. Siktar på helamning 6 månader, som VHO rekommenderar. Kommer säkert bli sugen på att ge henne smakportioner innan dess, får se hur det blir med det.

Maten kallar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback