Saga 6 månader den 27 juli

2012-08-01 13:23:43 Saga fyller månader & år
» Kommentarer(2) «


Den 27 juli blev vår plutta ett halvår. Detta halvår som redan har passerat känns både som ett HELT liv och som en kort stund. Mycket har hänt på 6 månader. Och samtidigt så känns det som alldeles nyss, den där kalla dagen i januari när det var dags att föda. Jag har nog aldrig tidigare njutit så av att BARA VARA, som under denna föräldraledighet. Och det gör gott i hjärtat att veta, att vi har hela hösten kvar tillsammans innan jag börjar jobba igen. Ett tredje barn i familjen (mitt andra biologiska) är en fantastisk gåva. Saga lyfter oss alla och gör våra liv än mer rikare. Baksidan med att vara trebarnsföräldrar är att det sliter kraftigt på kärlekslivet. Nu är vi mamma och pappa varje sekund på dygnet. Men för min egna del så är det verkligen värt det. Vi kämpar på, och då jag vet att vi båda har en vision om att aldrig behöva vara en "varannanveckasförälder" - så tror jag på OSS som familj. Hipp hipp hurra för våran dotter, som nu väger 6750 gr och är 64,5 cm lång. Här går det undan, denna veckan har hon börjat sitta upp helt själv utan stöd och ta sig fram ganska långt på golvet.


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max & bebis i magen

Grattis sötaste Saga!! =) Blir så glad av att läsa dina inlägg här och se bilder på instagram. Hoppas att jag också får njuta av min kommande mammaledighet.

förresten, köpte ni er barnvagn begagnat eller ny?

2012-08-01 @ 14:17:29
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: Anna

Åå tack Sara, kul att jag kan göra dig glad :) Ser fram emot att följa din graviditet och få veta mycket om din bebis sen. Kramar

2012-08-01 @ 21:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback