Nya tag

2011-10-16 21:45:55 Vardagsbabbel
» Kommentarer(0) «


Försöker samla kraft inför en ny jobbvecka. Är så himla "hemmasjuk" nu och längtar hela tiden efter familjen så fort jag är någonstans utan dem.

Är riktigt jäkla "Albin-gos-sjuk" var jag än är, och saknar honom till och med nu när han ligger och sover i sitt rum några meter härifrån det rum jag sitter i.

Idag startade jag och Albin dagen med att åka till IKEA, där vi handlade lite smått och gott inför bebisens ankomst. Köpte även ny sängmadrass, kudde och nytt täcke till Albin. Känns så skönt att få saker gjorda, sådant där som ligger och pyr i mitt huvud.

Just nu är jag grymt laddad för att ta tag i att göra om Albins rum till bebisrum och göra om kontoret till nytt rum för Albin. Har tänkt att anlita målare för vardagsrummet, köket och hallen här uppe på övervåningen så jag ska även passa på att höra med dem om de kan fixa barnrummen.

Men som sagt, fokus i denna stund - samla kraft inför morgondagen och veckan som väntar. Och här bredvid mig ligger en hög med "måste-fylla-i-papper" som bland annat gäller föräldralediga dagar som jag anmält men ej begärt pengar för ännu. Såååå drygt med allt som har med Försäkringskassan att göra. Ytterst sällan fungerar deras e-tjänster och att ringa samt fylla i papper och skicka med post är inget som jag har särskilt stor motivation till. Usch vad de sparar pengar på mig. Tror att jag max har tagit ut två VAB-dagar någonsin och ändå är jag ju hemma fler gånger i månaden för att Albin är sjuk.

Nog med gnäll.





Hur söt får man vara? Goding var jag älskar dig ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback