Grillad lax

2010-03-14 22:38:58 Mat & bak
» Kommentarer(1) «


Grillen stod ju ändå framme i trädgården sedan grillpremiären igår, så idag slängde jag och älsk ihop några foliepaket med potatis och lax i - toppat med kryddor, margarin och vitlök. Yummie!

Recept för ett foliepaket:

1 tinad (eller färsk) laxfilé
- Några potatisar som har fått koka cirka 10 min
- Ca 35 gr margarin
- Citronpeppar
- Aromat
- Salt
- Franska örter
- 1 pressad vitlöksklyfta

Lägg ner laxfilén, potatisarna och margarinet på en ganska stor foliebit. Krydda efter eget tycke och pressa vitlöksklyftan över. Gör ett paket av folien och grilla tills laxen är genomstekt - ca 15 min.

Till detta serverade vi dill - och gräslöksdipp. Somrigt som bara den mitt i mars med snö upp till fönstren ;)

Här kommer en bild sedan gårdagens grillning.





Kommentarer
Postat av: Sara

Låter smaskigt =)

2010-03-15 @ 09:43:56
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback