Kolmården del 3,

2010-06-17 21:09:43 Resor
» Kommentarer(1) «


 

Efter vår första dag i djurparken hade vi det kul i hotellets SPA-avdelning. Albin, som inte har badat i pool sedan vi var i Bulgarien i augusti, överraskade oss med stor vattenvana och skrämde oss med på tok för lite respekt för vattnet. Jag trodde inte mina ögon när han gång på gång hoppade från poolkanten ner i vattnet. Som om det inte vore nog bad han flera gånger om att få dyka. Han höll sig för näsan och ville doppa huvudet men lyckades inte så bra eftersom han inte fattade det här med att ha stängd mun under ytan. Något som han lyckades med och som jag tycker känns helt otroligt för en som inte ens fyllt 2 år än, var att "simma" runt med flytkuddar på armarna - helt själv utan att vi höll i honom!

 

Albin lär mig varje dag mer om att barn verkligen KAN SÅ MYCKET bara man låter dem försöka.

 

 

Efter badet slappade vi på hotellrummet och när Albin hade somnat i sin vagn var det dags för buffé i restaurangen. Planen var att lillplutt också skulle vara med och äta men han var toktrött och så uppe i varv att vi valde att vagga honom till sömns. Ärligt talat var det SÅ SKÖNT att äta middag i lugn och ro medan Albin sov gott i vagnen parkerad bredvid vårt bord. Det händer inte allt för ofta att jag, älsk och P har tid till att äta i vår egen takt. Vår goding är nämligen himla aktiv av sig ;) Står han inte upp i matstolen så är det ofta "mata-medan-han-går-runt-metoden" som gäller.

 


Ostbågar går i alla fall ner!


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Tack för dina kommentarer =) Är roligt att du är tillbaks =). Vad fina bilder du visar!

kram

2010-06-18 @ 10:40:25
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback