Planer

2010-01-20 21:58:35 Vardagsbabbel
» Kommentarer(7) «


Jag är som en berg- och dalbana och på sista tiden har det varit för mycket nedförsbacke. Idag har jag fått tillbaka min energi och har varit som en liten duracellkanin här hemma - städat, diskat, lagat mat, fixat viktiga telesamtal och annat som jag har skjutit upp tidigare, och som pricken över i har jag gjort en kladdkaka.

Nu på kvällskvisten har massa planer börjat bubbla upp inom mig och jag känner att jag är på G att förverkliga dem. Måste verkligen bli bättre på det, att genomföra sådant som jag vill, för oj vad många idéer som kan frodas i min lilla hjärna när jag är i den här stämningen.

Sist jag skrev något liknande om att jag var på G och skulle VÅGA, då var det en bok jag skulle skriva. Kan erkänna att jag haft den tanken MÅNGA gånger. Då sist så skrev jag faktiskt första sidan. Den är sparad här i datorn så nästa gång jag väcker min författardröm till liv igen ska jag fortsätta på just den boken. Den skulle sälja som glass en het sommardag! ;)

I morgon ska jag jobba. Härligt! Ser fram emot det efter massa dagar här hemma i sjukstugan.

Albin var förresten på dagis idag. Han stortjöt när jag lämnade honom imorse men efter tre sekunder hade han varit nöjd igen och sedan hade timmarna på dagis gått jättebra. Jag hämtade honom direkt efter sovstunden så att det skulle bli en lite kortare dag, han är trots allt fortfarande hostig och efter beskedet vi fick igår vill jag vara extra försiktig med honom. Antagligen har han förkylningsastma som jag har lidit av många år av mitt liv. Det innebär bland annat att han är väldigt infektionskänslig.

När jag hämtade honom möttes jag typsikt nog av en stor gul lapp med texten "Det går magsjuka på avdelningen". Det kändes inte särskilt svårt att ta beslut om att det inte blir mer dagis för min son den här veckan. Trist som bara den. Nu är det bara att hoppas på att magsjukan inte hann hoppa på honom de få timmar han var där idag.

Mina närmsta planer är att ta en ride till stan imorn efter jobbet. Rensade P´s garderob häromdagen och insåg att han bara har typ fyra kalsonger som passar. Så det kommer bli kalsongköp och känner jag mig själv rätt kommer jag hem med lite annat smått och gott som kan passa min bonusson våren 2010. Kanske något litet till Albin också? Och kanske någon extra god middagsmat (?) för att fira Albins 1,5 årsdag som faktiskt är just den 21 januari.

Onsdagskärlek

Kommentarer
Postat av: carro

ja det är hemskt, jag klättrar på väggarna. och jag sover inte på nätterna för att jag gör för lite på dagarna...! jag skulle ju få börja på nytt jobb nu i januari...jag var där i torsdags (de var helt konstiga) och de sa att de skulle höra av sig när jag skulle komma härnäst. jag har inte hört något. jag har ringt och skickat sms utan att få svar. jag menar...jag kan inte leva på 6h jobb per vecka som jag har nu. (med dålig lön dessutom) o du känner mig..jag kan inte sitta still. jag kan inte vara utan något att göra. usch. gymmet får många besök av mig kan jag lova. och varje promenad jag tar hamnar på 1mil bara för att få dagen att gå. hur sjukt är inte det.



anna...vi måste starta eget ihop!!

2010-01-21 @ 10:50:27
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: carro

ps: lätt att jag skulle köpa din bok :) när kommer den?!

2010-01-21 @ 10:50:59
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: pauline sjögren

thihi tack söter:)<3

2010-01-21 @ 13:26:34
URL: http://paulinesjogrensdiary.blogg.se/
Postat av: Måsbarnet

Carro: Ingen dum idé! Måste börja med att ta ett snack på telen nu någon dag, det var alldeles för länge sen vi pratade med varann nu!! Love you <3



Förresten, varför fann vi inte varandra redan första året på KAU?? Varför fann vi varandra sista halvåret??? Shit vad knäppt!

2010-01-21 @ 22:24:57
Postat av: Sara

hi hi va kul att du tycker att jag är en otippad dialekt :) nu blir jag väldigt nyfiken på vad du trodde jag hade för dialekt?!



hittar ingen mailadress till dig, men läs kommentarerna till detta inlägg http://sarasrum.blogg.se/2010/january/sald-pa-hus.html#comment. Där fick jag hjälp hur jag skulle göra!

2010-01-21 @ 22:43:33
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Sara

glömde skriva att jag vet inte hur man klipper i filmer och sånt. jag hade bara filmat den där lilla snutten så la ut hela!

2010-01-21 @ 22:48:31
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: carro

jag håller med dig helt o fullt! vi måste höras snart!



och ja..jag har då inget vettigt svar till varför vi först började umgås sista terminen..vi är väl lite småknäppa bådatvå :)

2010-01-24 @ 13:30:23
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback