Otäck natt

2010-01-09 12:26:15 Vardagsbabbel
» Kommentarer(4) «


Usch. Jag känner mig helt slut, har knappt fått en blund i natt.

N hade jour och runt elvatiden då vi nyligen hade lagt oss började hans jourlarm tjuta. Sotbrand i villa. Känns aldrig kul när han ska ge sig iväg sent på kvällen eller mitt i natten. På ett par sekunder var i alla fall älsk ute i bilen och kvar här hemma var jag, Albin och vår lilla katt.

Albin sov i sin säng i sitt rum. Tindra sov i Albins fotölj och jag låg i dubbelsängen och läste. Tänkte precis släcka lampan och slockna när jag skvatt till av något ljud som lät som det kom från undervåningen. Jag gick upp och tittade ut för att se om vår bil stod på parkeringen. Men nej, N var fortfarande iväg på jobb. Samma sekund ringer det på dörren. Klockan var cirka 23.35. Vem f-n ringer på dörren så sent utan att ha ringt innan? Kände direkt att jag inte vågade gå ner och öppna. Smög till Albins rum och tittade ner genom fönstret. Såg en bredaxlad man stå där nere utanför vår dörr. Ingen som jag kände igen för fem öre.

Uuuh så obehagligt. Mitt hjärta gick i hundraåttio och tankarna bara yrde runt. Ringde älsk. Han svarade men var mitt i släckningsarbetet. La på och ringde min granne M. Under tiden som jag pratade med M försvann den mystiske mannen och jag hann aldrig se hur han såg ut mer än från ovansidan. Såg heller inte vilket håll han gick åt eftersom jag hade gått tillbaka till vårt sovrum för att ringa. M kom i alla fall över till mig och lugnade mig. Han och hans sambo lovade att vara anträffbara resten av natten. Skönt att man har sådana goa vänner i närheten.

N kom hem men ett par timmar senare fick han en uttryckning igen, så jag kunde inte sova speciellt bra eftersom jag inte kunde släppa rädslan helt.

Idag vill jag bara veta vem det var som rindge på dörren. Kanske var det bara någon som gick fel?


Kommentarer
Postat av: Sara

usch va läskigt!

2010-01-09 @ 12:50:40
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: emma

Usch vad läskigt. Har haft samma sak här nästan. Klas ringde mig på telefonen och bad mig låsa dörren för det var någon konstig man som gick runt vid våra brevlådor bla...Rädslan kommer fort...



Vilka gulliga grannar du har! O vi får hoppas på att det bara var någon som gick fel!!!:..



kram kram.O är det ingen som svarar o du vill prata med någon.. är det bara att du ringer mig! Dygnet runt!



kramkram vännen. ta hand om er i familjen..

2010-01-09 @ 14:44:18
Postat av: Jennie

Fy vad otäckt! Hoppas det inte upprepar sig! Jag skulle ha varit skiträdd!! Kram

2010-01-09 @ 16:45:15
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: carro

usch va obehagligt.



kul att du gilla mina uppdateringar :) det är så kul att uppdatera när man gör nån resa eller så, finns så mycket att berätta.



imorgon åker jag tillbaka till gbg. hade ju hoppats att vi kunde ses här när jag var hemma, men jag är fortfarande inte frisk, så det har inte varit läge. blev dålig på annandagen - fick någon typ av influensa och var helt däckad. var dålig hela londonresan och är betydligt bättre nu, men hostan ger sig inte. vi får absolut se tll att ses under våren. det ska absolut inte få dröja så länge denna gång!!

kramar

2010-01-09 @ 17:19:58
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback