Haiti-insamling

2010-01-24 23:47:46 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


För ett tag sedan berättade jag att vi är några tjejer som ska samla in pengar till unicef.

Vi har nu bestämt att de pengarna som samlas in kommer att gå, via Unicef, till de som drabbats av jordbävningen i Haiti. Imorgon kommer troligtvis vara sista dagen för att samla in pengar. Känner ni att ni kan avvara en slant och vill vara med och hjälpa till så kan ni sätta in pengar på mitt konto så för jag vidare pengarna sedan. Skicka ett mail till mig om ni vill vara med så får ni uppgifterna ni behöver [email protected]

Självklart kommer jag att visa upp bevis här i bloggen på att pengarna har gått oavkortat till Unicef.


Hjälpen når fram, men mer hjälp behövs. Din gåva är livsviktig.

Tisdagen den 12 januari drabbades Haiti, ett av världens fattigaste länder, av en kraftig jordbävning. Miljontals människor har drabbats och tiotusentals befaras ha omkommit. UNICEF fanns redan på plats i Haiti och kunde därför omedelbart inleda arbetet. Våra lokala lager har tömts och nu distribuerar vi vattenreningstabletter, högenergikex, hygienartiklar, vätskeersättning, tält, vattencontainrar och mycket mer från vårt huvudlager.


Hälften av befolkningen är barn och situationen för dem är mycket akut. UNICEF på plats gör allt vi kan för att hjälpa och skydda barnen. Hjälpen når nu fram men det är inte tillräckligt. Din hjälp behövs nu.

Exempel på vad dina pengar kan användas till:

327 kr räcker till 500 påsar vätskeersättning som förhindrar uttorkning vid diarréer.

500 kr räcker till 20 förpackningar högenergikex, en förstahjälpenväska och 157 påsar vätskeersättning.

824 kr räcker till fyra första-hjälpen-väskor.


Kommentarer
Postat av: Halloj världen! / Inger

Bra initiativ! De behöver verkligen hjälp. Själv har jag gett bidrag till Unicef och Läkare utan gränser. Lycka till med insamlingen ! :)

2010-01-25 @ 17:39:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/halloj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback