Nykomling i familjen <3

2009-09-23 21:42:35 Kärlek
» Kommentarer(0) «


Det känns så mysigt att skriva detta inlägg. Och nej det är ingen ny bebis på gång. Vi har skaffat katt! Jag som aldrig riktigt har gillat katter, men eftersom mina tre grabbar älskar katter kände jag att jag blev tvungen att vika mig. Skulle aldrig ha gått med på det om jag var helt anti. Har tänkt på det länge nu och idag kändes det helt rätt.

Extra rätt känns det eftersom katten redan är rumsren och kommer från en familj som vi känner väldigt väl. Vår katt är en tjej och hon är cirka tre månader gammal. Inte sådär pytteliten men heller inte fullvuxen. Helt lagom.

Hon var inte döpt när vi hämtade henne så jag fick äran att ge henne namnet Tindra. Passar henne finfint <3

Helt ärligt verkar hon vara den snällaste katten jag någonsin sett. Det gick hur bra som helst att ta henne med i bilen och när hon kom hem hit gjorde hon sig snabbt hemmastadd. Albin blev så klart stormförtjust i henne direkt och de började snabbt leka med varandra. Det blev även en liten släng av avundsjuka för Albin, när Tindra visade sin kvicka sida och hann få tag på en kattleksak innan han själv hann fram till den. De fann varandra helt enkelt och kommer nog vara som syskon för varann.

Någon annan som blev tokglad är P som kom hem ovetandes från en kompis och fick syn på katten i vårt vardagsrum.
- Oj, det är en katt här inne, blev hans första reaktion.
- Ja, den är vår, svarade N.

P sken upp som bara den och ren skär lycka strålade från hans ögon.

Nu sover barna och lillan har hittat en myshörna i soffan som passar henne bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback