Rak & ärlig vänskap

2009-10-15 10:06:45 Kärlek
» Kommentarer(2) «


Redan vinter här känns det som. Undrar om hösten verkligen inte blev längre än så?

Vinterkläderna är i alla fall redan både framtagna och använda. Om ni inte har läst mitt förra inlägg så gör det, jag tycker verkligen det här är SÅ viktigt. Att jag valde att stödja just Victors fond är för att hans familj träffade mig rakt i hjärtat med bloggen och filmerna. Deras sätt att beskriva Victors korta liv och ge en inblick i deras mardröm när Victor blev sjuk är vad som behövs för att vi som inte är drabbade ska ta oss i kragen och ta vara på våra liv och, om vi vill och kan, stödja någon form av verksamhet som finns till för barnens framtid. Barnen är ju trots allt vår framtid.

En person som jag själv tycker tar vara på sitt liv och är en underbar väldigt godhjärtad människa, det är Becca. Goa, rara, fina Becca. Hon lyser upp så mångas tillvaro. Inte minst Åkes. Så fort man träffar dem båda fullkomligt lyser det kärlek i Åkes ögon när han ser på Becca. Det är så inspirerande att se och jag vet att Becca betyder oändligt mycket för Åke och hans två barn, och så klart även för deras gemensamma dotter. Jag beundrar också Becca för hennes yrke som personlig assistent.

För mig betyder Becca ren och skär vänskap, utan några onödiga krussiduller eller hinder. Som vän är hon rak och ärlig och inte det minsta krävande. Det finns få saker jag önskar så mycket som att ägna mer tid med henne. Som att det inte vore nog att jag har funnit en sådan bra vän i och med att Albin kom till jorden, har hon två goa kompisar som också har kommit att betyda mycket för mig. Fia och Jenny. Jag har nämnt dem förut här i bloggen men jag drar mig inte för att nämna dem igen. De är värda mängder av fina ord i livet. Tack för att ni är ni.

Förra gången jag var hemma hos Becca Blev jag totalt överraskad när hon gav mig en present. Lovade att visa den här i bloggen så här får ni se den några veckor senare:





Utan att överdriva kan jag säga att det är en av de finaste presenterna jag nånsin har fått från någon.



Kommentarer
Postat av: Becca

Gumman! Jag blir alldeles tårögd och varm i hjärtat av alla fina ord du skriver:-). Tänk vad varma ord gör en gott. Kortet och ängel var du verkligen värd!

Du har gjort ett toppen jobb med mina fin fina blogg och det är jag jättetacksam för:-).

Utan dej hade den varit jättetrist ju;-). Hoppas ni får en toppen helg också får vi se till att ses snart igen. Vi har ju båda fullt upp med barn, familj och jobb så vi "tar det när vi tar det";-). Massa kramar till dej!

2009-10-15 @ 13:34:43
Postat av: Jenny

Oj jag blev blank i ögonen när jag läste om allt det fina du skrivit:) Tack! och tack för att du är du!! Hoppas att vi kan hitta på något roligt allihop tillsamans snart! Vi kanske kan ses här någon dag:) Ha det fint! kram

2009-10-15 @ 19:30:02
URL: http://jennyjansson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback