Vaccinerade barn!

2009-11-18 17:56:11 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Å vad skönt, nu har båda barnen blivit vaccinerade mot Den nya influensan.

Vi trodde vi var ute i god tid när vi kom till vårdcentralen 40 minuter innan start. Det var dock redan massa folk där och de hade tjuvstartat vaccineringen, tur det (!) för annars hade alla behövt vänta ännu längre. För oss gick det smidigt och vi kom in till bvc-sköterskan inom en timme i alla fall. De som kom cirka 10 minuter efter oss fick nummer cirka 80 över oss. Stackars barn med alla dessa långa väntetider.

Både Albin och P var superduktiga vid spruttagningen, lite gråt från Albin en kortkort stund bara. Hoppas så att de klarar sig från biverkningar!

Typiskt nog var Albin redan tusslig igår och idag har hosta och snuva kommit tillbaka. Känns verkligen som att han är sjuk minst varannan vecka. Stackars liten snusse. Så det blev inget dagis för honom efter vaccineringen idag och tyvärr är han väldigt hostig nu, så det lutar mot att jag måste stanna hemma med honom imorn. Så dålig timing eftersom jag så gärna vill hinna avsluta det jag har satt upp mig på den här veckan på jobbet. Men men. Så är det. Och N har varit hemma mycket med sjuka barn nu på sista tiden så det är min tur.


Kommentarer
Postat av: Sara

skönt att de är vaccinerade men jobbigt att Albin aldrig blir frisk!

2009-11-18 @ 22:11:55
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Becca

Skickar krya på dig kramar till albin från Nova. hoppas ni får en bra helg åxå. Kram kram till er!

2009-11-19 @ 20:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback