Sena kvällar

2009-11-29 23:53:17 Helg
» Kommentarer(1) «


Jag är ju ingen kvällsmänniska. Ögonlocken börjar falla redan vid åttatiden. Ändå tvingar jag att hålla mig uppe. och det behövs verkligen för att jag ska hinna med familjen och jobben (+lite bloggtid då och då;).

Nu har jag nyss petat lite extra i en text som jag har skrivit och som jag ska visa upp för uppdragsgivaren imorn.

Jag är väldigt nöjd med helgen, trots att det har varit jobbigt att älsk har jobbat 13-timmarsdagar under veckan som gått samt nu både lördag och söndag. Vi har knappt hunnit prata med varandra. Och när vi väl har pratat med varandra har det handlat om praktiska vardagssaker. Trist som bara den. Men men, tur att alla årets veckor inte är som denna.

I vilket fall som helst har jag och Albin haft det mysigt ihop under helgen. I fredags skjutsade vi P till flygplatsen. Albin pussade på fönsterrutan som vi stod vid och tittade ut på planet som Philip skulle åka med. Sedan såg han uppriktigt bekymrad ut när planet lyfte och P inte var kvar hos oss. Det var första gången som jag märkte att Albin funderade över varför storebror gick in i ett flygplan och sedan inte följde med oss i bilen hem. På vägen hem hämtade vi pizza och bänkade oss sedan framför Idol. Igår var vi kvar på Ö:a hela dagen. Jag hade mycket energi och fick mycket gjort här hemma. Medan mina föräldrar var ute och gick med Albin städade jag undervåningen och satte upp några adventsstjärnor i fönstren. Över förväntan måste jag säga. Det känns så skönt när kvällen kommer och det är städat och fint. När jag hade lagt Albin satte jag mig vid datorn och skrev på en text. Idag  har vi haft det myspys i stan tillsammans. Det var skyltsöndag och Albin träffade tomten som gav honom en pepparkaka.

Innan vi åkte och hämtade P på flygplatsen tog jag en sväng på IKEA medan Albin sov i vagnen. När han vaknade hann vi även med att äta där.

Nästa station: SÄNGEN!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken mysig helg, trots avsaknaden av lite vuxet sällskap kanske :)

2009-11-30 @ 12:39:16
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback