Julstämning

2009-11-30 23:45:12 Vardagsbabbel
» Kommentarer(0) «


1:a december i morgon. Mysigt. Jag har redan julstämning i kroppen. Har slagit in de första två julklapparna som barnen ska få i adventskalendern. Jag spinner vidare på farmors tradition och använder hennes vepa som man kan hänga paketen i. Vissa dagar kommer barnen få en skattkarta hängandes i kalendern och om de följer ritningen hittar de sina presenter. Så hade jag det när jag var liten och jag minns det som igår, den där härliga känslan som den där julkalendern skapade. Den känslan vill jag nu ge till mina barn.

Har haft en himla bra dag på jobbet. Bättre kollegor kan man leta efter lääänge.

Nu ska jag somna med en mysig julpirrig känsla i magen. Nästan så att det känns som dagen innan julafton. Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback