Bebislycka

2009-05-06 20:55:00 Albin i magen
» Kommentarer(3) «


Varje gång jag ser någon som är gravid eller en nyfödd bebis blir jag rörd till tårar. Det är så sjukt vackert. Idag såg jag och älsk en bebis som bara är tre veckor. Ååå vad liten. Pytte pytte pytteliten. I jämförelse med honom är Albin en jätte. Samtidigt som det känns som att tiden har rusat förbi känns de där magiska dagarna i juli 2008 väldigt avlägsna. Nära men ändå långt borta på något märkligt sätt. Har jag verkligen bara känt min kära skatt i lite drygt nio månader? Det är ju egentligen ingen tid alls.

Ännu avlägsnare känns det att jag skrev det här för exakt ett år och en dag sedan. Tänk att grodan boll bodde inuti min mage då. Tänk så många känslor jag hade inom mig. Tänk vilken underbar längtan jag bar på.

När jag tänker på allt det där inser jag vad lyckligt lottad jag är. Tiden med Albin i magen och månaderna sedan han föddes är den absolut bästa tiden i mitt liv.

Trackback