Skål för semestern älskling!

2009-06-27 01:12:52 Vardagsbabbel
» Kommentarer(3) «


Känns som att vi äntligen har gått i mål. Idag startade min älsklings treveckorssemester. Vi står på sätt och vis och snavar lite på mållinjen för helt igenom är vi faktiskt inte förrens imorn då vi har packat allt och sitter i vår nya bil på väg till Malmön, vårt paradis!

Men liiite tjuvstart har vi allt unnat oss. Gav oss nämligen tid till att följa med mina föräldrar ut på sjön under eftermiddagen. Så underbart har jag inte haft det på länge. Jag är uppväxt med många sjöturer så för mig är det inte riktig sommar utan båt.

Vi åkte till en ö i närheten och badade allihop. Först i var mitt lilla hjärta, sedan var det jag som doppade mig och där efter P, pappa, mamma och N. Albin badade i sin flytväst så det kändes väldigt tryggt. Och han skyr verkligen inte vattnet, trots att det är ruggigt kallt. Direkt vi tog upp honom från sjön ville han i igen. Emellan doppen satt han lugn och nöjd på sandstranden och njöt av att dra fingrarna och tårna genom sanden. En helt ny upplevelse! Så galet söt.

P var kapten på vägen ut och hem var det älsk som körde båten. Mina pojkar det :o)

Sötast av allt var lilleman (Albin) när vi skulle hem. Då somnade han bums när vi satte oss i båten och sov sedan gott på flytvästnackstödet hela båtturen och även när min pappa bar han från båten till bilen. Mina föräldrar blev helt saliga eftersom jag alltid brukade somna så när jag var liten plutt och var med på sjön.

Så nu har Albin sussat inne i samma båtruff som sin mamma, precis med samma sköna stil - helt utslagen med armar och ben utsträckta och med huvudet nersjunket i flytvästen.

Under kvällen har vi packat, tvättat och käkat grillat.

klockan har tickat i väg så det är hög tid för läggdags.

Stora lass med semesterkärlek till er alla ♥

Jag hoppas ni får tid för att njuta av livets goda i sommar.

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: *Sofie*

Åh det låter verkligen som att ni har startat en underbar semester!!!!

Hoppas ni får det härligt på Malmön, KRAM

2009-06-27 @ 09:44:24
URL: http://frusofie.se
Postat av: Sara

grattis till er semester! hoppas resan blir fantastisk!



Här har vi några dagar kvar tills Marcus går på 5,5 veckas ledighet =)

2009-06-27 @ 10:17:35
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter som att ni har det väldigt lungt och skönt just nu, passa på att få vara tillsammans och njuta utav det underbara vädret. Vi jobbar denna vecka sen är det vår tur att få semester ska bli helt underbart. Ha det Bra Kramar Therese

2009-06-30 @ 12:18:14
URL: http://tezzies-palats.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback