Ber till vädergudarna

2009-06-11 08:31:12 Vardagsbabbel
» Kommentarer(3) «


Torsdag morgon. Grått och regnigt. Håller tummar och tår för att det blir en molnfri himmel och sol framåt lunchtid. Ber till vädergudarna för alla studenters skull. Hoppas de får en lika underbart galet skitkul student som jag hade!

Räknar lite fort på fingrarna och blir vettskrämd vid tanken på att det redan är fem år sedan jag gick ur gymnasiet. Gaaah. Snacka om vemodigt.

Ibland skulle jag allt vilja kunna vrida tillbaka tiden bara för en stund. Tillbaka till vår tidiga champangefrukost då regnet strilade ner och förväntningarna bubblade i luften. Tillbaka till stunden då vi sprang ner för den stora trappan ut mot torget och möttes av oändligt med folk som jublade och sträckte på sig med studentskyltar och rosor i händerna, då himlen var klarblå och solen sken som mest. Tillbaka till dansgolvet under studentnatten, då ett otroligt lyckorus värmde min kropp. omringad av vänner och flera hundra andra glada studenter. Alla var så vackra och tiden stod på något vis stilla. Där, just där, fångade vi tiden.

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: Sara

Här har vi studenten imorn och det ska bli ösregn. Tråkigt för dem!



Jag gör polaroideffekten på picnik.com. Alla effekter jag gör med bilderna gör jag där. Ladda upp en bild, ta create, frames och så längst ner finns polaroideffekt =)

2009-06-11 @ 09:16:27
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ojsan hoppsan, här var det visst 11 år sedan man tog studenten... Men jösses, är du så ung! Känner mig som en tant i jämförelse hihi Trevligt att springa på er också igår! kram

2009-06-11 @ 11:33:29
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Måsbarnet

Sara: Fräsigt, ska kolla in den sidan. Tack!



Jennie: Hihi, men jag kan ju tala om för dig att du ser ut som 24!

2009-06-11 @ 22:06:16
URL: http://withlovefrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback