Yr i bollen

2009-07-13 17:30:45 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «


Kan man få spänningshuvudvärk efter man har varit spänd? I så fall har jag det nu.

Har varit en lång dag med lång väntan. Min bonussons mamma hade sagt att hon och hennes "kompis" skulle komma hit och hämta P mitt på dagen så att de skulle slippa komma hem så sent ikväll. Det senaste beskedet vi fick igår var att de skulle åka hemifrån vid niotiden, så vi räknade med att de skulle vara här cirka ett.

Vid fyra kom de hit. Och nu har de cirka fyra timmars bilfärd framför sig.

Brukar alltid vara spänd den dagen då P ska åka, speciellt när hans mamma ska komma hit och hämta honom. Idag var jag extra spänd eftersom hon skulle ha med sig sin "kompis" som hon har haft tät kontakt* med sedan hon flyttade från sin förra sambo i påskas.

Nu när de har åkt har jag sprängande huvudvärk och kan inte slappna av ordentligt. Går runt som på nålar om ni förstår vad jag menar.

Måsbarnet

*Tät kontakt betyder i det här fallet bland annat att kompisen, som råkar vara en person av det manliga släktet, sov i samma lägenhet som henne de två första nätterna P var hos sin mamma efter hennes separation med senaste pojkvännen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag förstår dig verkligen... Att ha människor man älskar ute på resande fot är alltid jobbigt. Men det går säkert bra - förhoppningsvis är de vuxna nog att köra ordentligt OCH stanna vid behov. Din huvudvärk botas säkert lite senare ikväll när de kommit hem och du tagit ett gott glas vitt :) KRAM

2009-07-13 @ 18:30:10
URL: http://melkersmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback