I ett tidigare liv?

2009-07-31 12:47:45 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


Efter frukosten traskade jag och min lille prins (Albin) till vandrarhemmet där jag har jobbat de senaste sju somrarna. Blev så himla väl mottagen! Först träffade vi Linnea, en av sommarjobbarna som är anställda av kommunen där i år, hon verkade jättetrevlig och tyckte det var kul att busa med Albin. Sedan fick jag syn på någon jag kände igen. Han satt med ryggen mot oss längst ner i korridoren i ett av tv-rummen. Direkt jag fick syn på honom blev jag varm  ihjärtat och tänkte hoppas det är Camilio! Jag gick bort mot tv-rummet och ropade lite försiktigt Camilio?

Den solbrända lilla mannen med svart långt hår i en toffs vände sig genast om och sken upp som solen. Åå det var verkligen han! Vi småsprang emot varandra och det blev en lång och efterlängtad kram.

Camilio är en av många gäster som har kommit tillbaka till vandrarhemmet många år men sist vi sågs var nog ungefär två år sedan. Han kommer från Chile men har bott i Sverige i några år nu och reser runt som försäljare på olika marknader och festivaler. Han är ganska udda och ibland liknar han lite en hemlös men jag har alltid haft ett gott öga till honom. Vår vänskap tog fart en av de första somrarna jag jobbade på vandrarhemmet och Camilio bodde där i några veckor. Jag pluggade spanska och blev alltid så glad när det kom spansktalande gäster. Camilio lärde mig fler fraser och det märktes att han uppskattade att ha någon att prata med.

Sedan har han kommit tillbaka några olika somrar men jag har även haft turen att se honom på ett par olika marknader inne i stan. Varje gång jag upptäcker honom är jag lite tveksam till om han kommer känna igen mig, men än så länge har han kommit ihåg mig och idag var det extra kul att träffa honom för det var så oväntat eftersom han inte har bott på vandrarhemmet de senaste två åren. Jag har fraagat efter dej sa han och det var så härligt att höra.

Camilio är en människa som jag egentligen inte känner men som alltid kommer betyda mycket för mig. På något sätt känns det som att vi har känt varandra i ett tidigare liv.

Träffade även Rolf och Anne-Lise från Norge som har varit gäster på vandrarhemmet många somrar på rad. De alltid så goa och snälla. Även dem har jag starka band till trots att jag egentligen inte känner dem. De blev så glada över att se min son eftersom jag var gravid sist vi träffades.

Jag och Albin fikade tillsammans med Linnea och Solveig, som är ansvarig för vandrarhemmet och som på sätt och vis är lite som en extra mamma för mig. Snusse blev bortskämd med glasstårta så han kommer nog gärna tillbaka dit.

Fredagskärlek Måsbarnet


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad härligt när människor betyder så mycket för en, utan att de egentligen vet om det!

2009-07-31 @ 22:09:13
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Becca

vilken härlig dag ni verkar haft..:-) Hoppas allt är bra med er. tänkte kolla om de finns tid för en kortare påhälsning i veckan? kram Becca

2009-08-01 @ 21:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback