Blog award

2009-07-25 23:42:38 Vardagsbabbel
» Kommentarer(5) «


Jag har suktat efter att få sätta mig framför datorn i lugn och ro och blogga en stund. Igår fungerade varken telen eller internet och idag har jag varit bortrest på jobb och under hela kvällen har min trötta bebis (1-åring) skrikit av trots och separationsångest. Han är inne i en så blandad fas, på dagarna är han oftast supergo och lätt att ha att göra med men på kvällarna vill han verkligen inte sova själv i sitt rum. Det har ju funkat så bra i flera månader, men sedan cirka en vecka tillbaka har han haft världens skrikmaraton med sig själv i sin spjälsäng. Först trodde vi att det var fler tänder på G, sedan trodde vi att han hade ont i halsen (vilket borde bli hundra gånger värre när han skriker) men nu lutar det nog mest mot att han är extremt mamm- och pappsjuk just nu.

Lite krasslig har han i och för sig varit så det beror säkert på det också.

Det jobbigaste av allt är att han har skrikit tills han har spytt flera flera kvällar nu. Några kvällar har han spytt upp slem från luftvägarna men idag och även för någon dag sen spydde han upp minst en hel måltid. Inte det minsta kul för vare sig oss eller honom själv. Stackarn. Men just då när han skriker som värst är det himla svårt att inte tycka att han är jobbig och trotsig.

För ungefär en timme sedan somnade han till sist tillsammans med mig på ett dubbelvikt täcke framför tv:n i vardagsrummet. P kollade på de 102 dalmatinerna medan jag och Snusse låg på golvet och sov. Albin ligger fortfarande kvar där och jag har äntligen lyckats hitta en liten stund för bloggen. Yippie!

Känns som jag är överallt och ingenstans. Samtidigt som jag sitter här är jag ute i tvättstugan där Albins nerspydda sängkläder snurrar runt för fullt i tvättmaskinerna. Jag har också ett sting av dåligt samvete för att jag inte har kunnat ägna mig så mycket åt P under kvällen och nu när han ska sova känner jag mig för trött för att orka läsa för honom. Han håller på och borstar tänderna nu och det ska jag också göra strax. Sedan blir det bums i säng för oss båda. N jobbar natten så i morgon är det jag som har hand om barnen under förmiddagen och sedan hoppas jag att jag får en hel eftermiddag för mig själv. Känner att jag behöver det efter en hel vecka av kalasfixande, städande, tvättande och jobbande. Har fortfarande svinont i halsen och öronen så i morgon eftermiddag kanske jag till och med kan unna mig att vara sjuk i några timmar (!) Det låter väl som en strålande idé?! Haha. Och sedan är det säkert kört - då ligger jag däckad hela nästa vecka bara för att jag varvade ner en stund.

Slut på gnäll och trist info om min vardag. Över till det positiva.



Jag har fått denna fina Blog award från Jenny som också är en bloggande mamma. Tack snälla!!

Jag vill gärna skicka den vidare till Sofie, Jennie och Sara som har de bloggar jag besöker flitigast och som förgyller mina dagar med blogginlägg från deras vardagsliv. Med en stor portion kärlek och glimten i ögat skriver Sofie om sitt liv som mamma till Alex och nu även om sin andra graviditet. Jennie, Melkers mamma, skriver kvickt och smart och får mig att både dra på smilbanden och skratta varje dag. Sara, som bloggar om sitt familjeliv och ofta om heminredning och annat smått och gott, får denna award för att hon verkar vara så himla snäll och omtänksam.

Dax att sova.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Becca

Gumman jag hoppas verkligen du klarar dej från dumma baskilusker! Ta verkligen till vara på tiden då N kan avlösa dej lite och VILA. Vi mammor är dåliga på att passa på att vila när vi verkligen kan pga de ständiga dåliga samvetet att alltid finnas där, ständigt va på plats och vara en bra mamma! DU ÄR EN SUPER MAMMA trots lite vila. Så en stunds vila gör mkt! Skit i tvätt, disk och annat å ta bara vara på dej själv. Jag tänkte för övrigt höra me dej, Fia och Jenny om vi kanske kan ta en riktig MAMMAKVÄLL me vin och utgång när de passar alla. Hoppas du hänger på. Självklart blir de efter du piggnat till och känner dej kry. Massa kramar min vän! /Becca

2009-07-26 @ 00:42:46
Postat av: Måsbarnet

Tack Becci - du är så go!

2009-07-26 @ 15:26:09
URL: http://withlovefrom.blogg.se/
Postat av: Jennie

Å vad glad jag blir - min första blog award! Tack!



Hoppas du blir bättre från krassligheten och att Albins "fas" snart går över. Här går Melker för fullt nu. Fast när han känner för det, såklart ;)



Kram

2009-07-26 @ 17:46:04
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hur får jag över awarden till min blogg? Kan inte kopiera den... Det där med teknik...

2009-07-26 @ 17:48:12
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: sofie*

Tack så mycket!! Jag blev jätteglad av att få titta in här och läsa de fina orden=)



KRAM

2009-07-31 @ 08:48:25
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback