Flygande Jacob

2009-01-15 20:57:04 Känslor
» Kommentarer(7) «




Maten blev jättegod, trots att den inte ser så tilltalande ut här på bilden. N är ledig imorn så det känns som fredagskväll. Mys. Receptet hittade jag som sagt hos Sofie. Vi använde oss av sweet chili-sås istället för vanlig chilisås och rörde även ner en burk Cream fraiche sweet chili. Glömde tyvärr att handla bacon, men det blev mums ändå.

Nu sussar lillprinsen efter en dag med en hel del gnäll. Han verkar helt utmattad stackarn, tycker att han har varit extra trött hela den här veckan... Det var nog dopdagen i lördags som var lite väl intensiv för honom.

Vår nioåriga prins är på G att lägga sig nu. Älskar honom så. Men just nu är det lite si och så mellan oss. Han har haft mycket längtan efter sin mamma på sista tiden och det blir ju jobbigt för oss alla. Dels så känner man sig så hjälplös eftersom hans mamma bor drygt 30 mil härifrån, dels så känns det orättvist att hon kan bete sig i princip hur som helst (flytta så långt bort från P, skita i allt som har med hans skola att göra, åka utomlands flera gånger utan att ta med honom, lova honom guld och gröna skogar men nästan aldrig förverkliga löftena osv.) och ändå få så mycket kärlek från finaste snutte. Det är så jag inte får tänka, men det är inte så lätt alla gånger att vara den som sköter om allt det vardagliga och som visar honom äkta kärlek varje dag och ändå aldrig någonsin kunna vara den där riktiga mamman. Ja, jag vet, jag är svartsjuk. Har ju känt och tagit hand om P sedan han var fem år nu, så i mitt hjärta är han lika mycket mitt barn som Albin är. Själv ser jag det inte som att jag är enbarnsmamma. I mitt hjärta är jag tvåbarnsmamma.

Ibland önskar jag att jag kunde få vräka ur mig allt jag känner. Allra helst skulle jag vilja veta hur en människa/mamma tänker då hon lämnar sitt barn för att flytta ihop med en man som hon träffat på internet cirka ett halvår tidigare. Det är liksom helt ofattbart för mig. Slutar tyvärr aldrig att förvånas när det gäller henne.

Deppig kärlek/
Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: carro

vräk ur dig allt. jag läser / lyssnar på vartenda ord! klart att P älskar sin mamma...men hon är inte DU. ingen är som Du..det vet P. du är den bästa 'mamman' för P och den bästa mamman för A - remember that. skickar lite kärlek och uppmuntran från Gbg.

2009-01-15 @ 22:11:28
URL: http://arrow.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vad skoj att du hittade till min blogg! Har läst lite i din blogg och ni verkar vara en mysig liten familj med två fina barn! Det där med oansvar... jag förstår inte heller hur man kan ignorera det finaste som finns - ens barn?! Jag skattar mig otroligt lycklig som har både Erik och Melker och jag kan komma på mig själv med att sakna (allrahelst) Melker så att jag nästan börjar gråta... fast han sitter på min arm. Konstig, härlig, underbar, men lite läskig kärlek. Eller?



Trevlig helg!

Kram, Jennie

2009-01-16 @ 10:43:12
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hrmm... lite snabbare i handling än tanke...? s Jag skulle ju även säga att det var skoj att vi har så pass jämngamla söner! Vilken del av Sverige bor ni i?



Kram Jennie

2009-01-16 @ 10:46:41
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Sara

Å va gott det ser ut!



Fint skrivet att du i hjärtat är tvåbarnsmamma. Folk som inte kan ta ansvar och sätta sina barn i första hand borde inte ha barn. Men han kan ju skatta sig lycklig som har en bra mamma i dig =)



Ha en trevlig helg!

2009-01-16 @ 16:44:46
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: *Sofie*

Vad bra att maten smakade!!!



Men så trist att läsa om din sitation, du skriver med så mycket kärlek och jag är säker på att stora killen uppskattar att han har dig med, han har tur som har dig som "plastmamma" =) KRAM

2009-01-17 @ 21:33:09
URL: http://frusofie.se
Postat av: Emma

Lilla söt!.. Du är världens bästa mamma!. Den kärleken du strålar ut till A, är helt otrolig!..



Och Ansvaret och kärleken till P är åxå helt enorm,



Det är en mixad situation för P, men jag vet att han är super glad över att ha dig som plast mamma

.. det syntes när vi mötte honom efter tvättstugan...Han sken upp och var stolt!...



Kram till dig vännen! och glöm inte att du är en underbar människa, det finns bara en som du!...



2009-01-19 @ 15:12:10
Postat av: Måsbarnet

Emma: Goa goa du! Kram tillbaka och tack för din snälla kommentar.

2009-01-19 @ 21:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback