En trött start på ledigheten

2009-02-20 09:48:54 Vardagsbabbel
» Kommentarer(0) «


Äntligen har N tagit sig igenom sina första sju dagar på skiftjobbet. Nu ska han sova hela förmiddagen och sedan väntar fem lediga dagar. Det är ju de längre ledigheterna, och lite extra slantar, som är lockbetet när man väljer att jobba skift.

Trots att jag "bara" är mammaledig så känns det att detta har varit en annorlunda vecka. Önskar att jag också kunde sova halva dagen. Var uppe vid sjutiden och väckte P. Åt frukost tillsammans med honom och såg på Bolibompa. Var i tvättstugan och hämtade kläder som hängde på tork under natten. Precis innan P gick till skolan vaknade snusse. Fixade iordning gröt till honom, men den ville han inte ha. Eftersom han gäspade stup i kvarten försökte jag få honom att somna om. Såg min chans till att få några extra minuters sömn. Men icke. Albin härjade runt i spjälsängen och var rent ut sagt självdestruktiv, han pressade huvudet mot spjälorna gång på gång för att få min uppmärksamhet. Så det var bara att klä på sig det stora leendet och kliva upp igen.

Nu är det i alla fall helg och imorn ska vi ha en extra kul dag för att fira snuttes sportlov.

Mycket kärlek till er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback