Snö. Julbord. Granen är klädd. Julstämning.

2009-12-17 23:44:27 Vardagsbabbel
» Kommentarer(1) «




Har varit på julbord med jobbet. Det var ett fantastiskt julbord med allt gott man kan tänka sig och lite till. Bordet med godis och andra sötsaker var galet välfyllt. Behöver jag säga att jag är mätt?

När jag kom hem möttes jag av ljuset från en nyklädd gran. N hade fixat ny ljusslinga och P hade klätt granen. Underbara godingar! Nu står den ute på vår altan och lyser upp tillvaron här i kvarteret. Känns bäst att ha den där ute när man har en klättertokig son och en katt som hoppar upp på allt. Flyttar nog in den när vi ska fira jul.

Tyvärr har våra pysslingar varit sjuka hela den här veckan och är fortfarande inte helt krya. Åååå vad jag vill att de ska vakna upp friska och pigga i morgon så att vi kan komma iväg på vår traditionsenliga resa! Vad gör man annars liksom? Den här helgen är helig för mig. Är som tur är ganska säker på att de är så pass piggelina att vi kan sätta oss på det bokade tåget i morgon eftermiddag och sedan ha en mysig helg tillsammans. Vi kan ju faktiskt tillbringa både lördag och söndag inne på hotellet om de inte är tillräckligt krya för att vara ute och gå runt på Lisberg. Men om de är som de har varit idag, pigga och glada men aningen hostiga, ska det nog inte vara några problem.

På måndag ska vi fira lilljulafton eftersom P ska vara hos sin mamma den här julen. Mycket att hinna med innan dess.

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Sara

Va mysigt det ser ut =)

2009-12-18 @ 09:53:12
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback