Upprörd

2009-04-01 16:54:45 Vardagsbabbel
» Kommentarer(3) «


Grr vad arg jag blev förut. Var ute på en promenix, eftersom vi känner oss friska här hemma nu, och hamnade en bit efter två personliga assistenter och en äldre kvinna och en äldre man som de ska ta hand om (känner igen dem alla eftersom de ofta är här i området).

Varför blev jag arg då? Jo, för att de båda assistenterna struntade totalt i den äldre kvinnan som varken kan gå snabbt eller prata, vilket resulterade i att hon hamnade långt efter dem och gick där helt för sig själv och försökte gå det snabbaste hon orkade för att hinna ikapp de andra. De personliga assistenterna vände sig inte om och kollade efter henne en enda gång på över fem minuter. Och när väl den ena kollade till henne var det med ett snabbt och nonchalant litet vrid på huvudet och sedan tillbaka till vad hon höll på med strax innan, nämligen att gå bredvid sin kollega och njuta av det fina vädret utan att lägga någon energi alls på att göra sitt jobb.

Jag är inte helt insatt i vad en personlig assistent har för arbetsuppgifter, men jag hoppas i alla fall att det ska ingå engagemang för och ödmjukhet gentemot den man arbetar hos. Trots att varken jag eller N arbetar som personliga assistenter så var det vi som gick vid sidan av den äldre kvinnan och såg till så att hon inte gick på villovägar. Hon kunde lika gärna ha tuppat av där på vägen utan att hennes personliga assistenter ens hade upptäckt det.

Ser jag att detta upprepas ska jag be om namn på dem som har hand om henne och sedan kontakta deras arbetsgivare. Tycker ni jag är för drastisk nu?

Måsbarnet

Kommentarer
Postat av: Inger

Nejdå. Gör som du känner i hjärtat är det rätta!

2009-04-01 @ 22:14:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13829/
Postat av: Sara

usch va hemskt! jag har jobbat som personlig assistent och så där ska man verkligen inte bete sig!

2009-04-01 @ 22:21:37
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Karin

Helt rätt! J-la människor (ursäkta men jag blir så upprörd!). Stackars lilla tanten! Dom sköter helt enkelt inte sitt jobb!

2009-04-06 @ 22:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback