Bortom skratten

2013-09-28 01:01:18 Känslor
» Kommentarer(1) «


Det finns så mycket att vara glad över. Och så mycket att vara ledsen för.

Känns som att den här bloggen är nere i en djup svacka. Och där måste jag få stanna ett tag till känner jag.

Dagarna går. Vardagarna går i ett. Helgerna snurrar på.

Jag ler. Du ler. Vi ler. Jag hinner verkligen le ihop med andra. Jag orkar det och jag vill det. Men ni vet... Under ytan, bortom alla glada skratt - där bor den lilla tjejen som gärna bär på jordens alla tyngder. Den lilla tjejen med så fullproppat hjärta att det värker med varje hjärtslag. Styrkan och närheten till skratt, det är det som räddar henne. Gång på gång. Bär henne fram genom livet. Men sorgerna är stora. Vissa blir mindre med tiden, andra större. Och på vägen kommer nya. Sorger.

På sista tiden mycket sorg som jag egentligen inte ens behöver bära, men som jag likt förbannat hivar upp på axeln och tar hand om. För mig finns det inget vägskäl där. Det här är inget som bara går att välja bort.

Just nu är det såhär. Och med tanke på hösten i rejält intågande lär det dröja innan jag riktar blicken uppåt toppen igen...



Kärlek i massor, den tar aldrig slut.


Eran Anna


Kommentarer
Postat av: Jennie

...och du vet vart vi finns... <3

Svar: <3
With love from Anna

2013-09-30 @ 22:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback