Ett skitigt helvete

2013-01-06 12:31:10 Vardagsbabbel
» Kommentarer(0) «


Höll på att ge detta inlägg rubriken Ett rent helvete. Men skitigt är närmare sanningen.

Mår psykiskt dåligt av att se huset förfalla på insidan medan influensan har kommit på besök...

Det här börjar kvala in på andra plats, i samma helvetet jag har befunnit mig de gånger vinterkräksjukan har drabbat mig.

Ryggont, ont i benen (samma känsla som växtvärk), fruktansvärt förkyld, hostan från hell, alla äckliga symtom på förkylningsastman, illamående, orkeslös, hög feber...

Tycker så synd om barnen. Både Albin och Philip har feber och hosta nu. Min feber har gått ner men idag är jag fruktansvärt illamående. Massa slem i luftvägarna som jag inte lyckas få upp.

Ni som känner mig vet att jag, sedan ca två år tillbaka, hostar varje dag. Den hostan är 10 ggr värre nu.

Hatar förkylningsastman och är så ledsen över att även Albin har fått den skiten. SÅ MÅNGA dagar och roliga planer som den har berövat mig genom åren. Minns så väl känslan av att missa skolresor, missa utflykter med dagmamman, missa viktiga uppgifter i skolan, missa fester, missa dyk med klubben... BESVIKELSE.

Det kommer som ett brev på posten så fort något kul är på gång.

Väldigt glad över att jag fick uppleva hela Gran Canaria-resan utan större förkylning. För det hör inte till vanligheten. Brukar nästan alltid bli sjuk när vi är ute och reser.

Nu längtar jag efter vår. Den här torra luften tar musten ur mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback