Del 2, Gran Canaria december 2012

2013-01-21 23:46:00 Resor
» Kommentarer(0) «


 
Vi hade riktigt tur med vädret hela veckan och fick några totalt molonfria dagar. Det var så skönt att njuta av värme. Tycker ändå att temperaturen var lagom både dagar och kvällar. Det kändes aldrig för hett och inte ens en fryslort som jag frös något, utan kunde lätt ha gått barärmad hela kvällarna.


 
Något av det allra bästa på resan var att det gick så otroligt bra att ha Albin med i Bamseklubben. Vi hade mest bara valt till det lite "i fall att" och hade på känn att han skulle vara lite för blyg och mammig för att vilja vara där helt själv utan oss. Men det gick som en dans! Redan första förmiddagen när han skulle dit på informationsträffen funkade det bra, och senare samma dag var det bara för mig att pussa honom hej då när han träffade sina ledare och Bamsekompisar. Där stod jag aningen snopen kvar utanför Bamses hus och undrade för mig själv, när egentligen min son blev så här stor och duktig...
 
 
Personalen i Bamseklubben var allt man kan önska. Varma goa ungdomar som verkligen brann för detta med att ha hand om barn. Om dagis här hemma i Sverige skulle vara bara hälften så bra, så hade vardagslivet varit snäppet ännu bättre. I Bamseklubben blev verkligen varje barn sett. När vi träffade någon av ledarna utanför ordinarie Bamsetid så tog de sig ändå tid till att prata och busa med Albin.
 
Två timmar per dag, fem dagar, hade vi tillgång till Bamseklubben. Albin hoppade över en av dagarna, då vi åkte till Las Palmas och var borta hela dagen.
 
Under de där två timmarna träffade de Bamse och hans vänner, gick på utflykt i hotellträdgården, gjorde uppfinningar och ritade inne i Bamses hus, fikade ute på gräsmattan, fick ansiktsmålningar med mera. Varje dag var ett nytt tema. Någon dag var de indianer, någon dag pirater osv, Albin älskade det.
 
 
Och känslan av att gå och möta honom efter Bamsepasset var helt underbar. Hela jag bubblade av stolthet när jag såg min snuttis så glad, modig och framåt.

 
 
Herregud vad jag längtar tillbaka!!! ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback