Dålig nattsömn

2013-01-20 09:36:28 Helg
» Kommentarer(5) «


De flesta föräldrar verkar haka upp sig enormt på barnens vikt, längd, sovrutiner, kiss, bajs och matvanor.

Själv lägger jag inte så stor vikt vid detta, utan ser mer till helheten och hur mina barn mår. Förstår såklart att de andra föräldrarna också bryr sig om helheten, men det jag försöker komma till är att jag inte alls särskilt ofta grubblar, pratar eller skriver om de olika delarna...

Idag gör jag ett UNDANTAG.

Har sovit dåligt under ett par veckor nu och det tär verkligen på en. Minst en gång per natt får Albin något hysteriskt utbrott kring någon liten skitsak, till exempel att han tycker att kuddarna i våran säng ligger fel eller att han har för liten plats att ligga på när han kommer in till våran säng (han har STÖRST plats! Vi ligger och nästan ramlar ner på varsin sida).

Saga som överlag har sovit himla bra sedan hon föddes är nu något mer svår att få att somna om. Vi är aldrig uppe och kämpar, men det blir en del bök innan hon kommer till rätta även om jag ammar henne liggandes (Ja, jag vet - NÄR TUSAN ska jag sluta amma??).

I natt tyckte jag så himla synd om lillan... För första gången har hon haft problem med magen. Misstänker förstoppning. I ca tre timmar av och an, skrek hon i "halvsömnen". Får hoppas att "proppen" släpper idag (helst inte när vi är i M-skogen på utflykt om ett par timmar ;).

Ja då har jag ventilerat lite sömn-, och bajstankar här i bloggen då. Lovar att inte snöa in mig mer på detta.

KRAM


Kommentarer
Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

ibland blir det lite tjatigt, men ja det hör nog en föräldrablogg till med lite sömn å bajs prat kan jag tycka =)

2013-01-20 @ 10:21:36
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Sara - Mamma till Max o nyfödda Ebba

usch va jobbigt att ni haft krångliga nätter! Max hade en period innan jul när han vaknade och skrek och var arg. Det är svårt att hantera tycker jag! hoppas det vänder för både honom och Saga. Har ni också trångt i sängen på natten?

2013-01-20 @ 12:57:33
URL: http://sarasrum.blogg.se
Postat av: Emma

Isabelle hade ocksa 2 dagar nu i helgen där hon var omöjlig pa kvällen. Sen somnade hon och vaknade vid 12 och skrek i sömnen medan hon försöke krupa i sängen... De e väl uvecklingsfaser de sma liven gar igenom. De e bade kul och ibland väldig umaande för en, ur man är 2 sa man kan hjälpa varandra... kramar om er :)

2013-01-21 @ 20:29:43
Postat av: Emma

( de e bade kul och ibland...... ) Plus denna meningen : När de lär sig nua saker...

2013-01-21 @ 20:31:01
Postat av: Emma

( de e bade kul och ibland...... ) Plus denna meningen : När de lär sig nua saker...

2013-01-21 @ 20:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback