Somrig morgon

2012-05-21 09:57:00 Barnkläder
» Kommentarer(0) «


Igår blev det inte ett enda blogginlägg här. Spenderade dagen i trädgården med barnen och en av mina bästa vänner. Det var närmare 19 grader i skuggan, så äntligen gick det att vara ute i sommarkläder.

Verkar bli en varm dag även idag. Älskling är hemma på dagen innan nattskiftet, så vi har tagit sovmorgon tillsammans med minstingarna. Myspys. Strax ska vi ta en snabb frukost och vid tolvtiden har jag en lunch med bästa Jennie inbokad.

Bjuder på en "dagens lillan" och måste haka på Nikita (http://nikital.blogg.se) som igår skrev om en miss på ett babyplagg.

Hon hade köpt en jumpsuit på Polarn som inte hade knäppning i grenen eller något annat som förenklar blöjbyten. Jag själv stör mig något så grymt på mössor med söm baktill och tröjor m.m. som har knäppning i ryggen. HUR tänker dem som tillverkar dessa babyplagg??

Klänningen från HM som Saga har på sig idag, är ett lysande exempel på ett sådant "knäppt" plagg. Precis uppe vid nacken så är det ett flertal knappar. Alltså antagligen obekvämt för bebisen när den ligger på rygg (vilket ju är det vanligaste läget för en baby).

Och ang. mössor: När Saga var nyfödd hade hon flera mössor med söm baktill, alltså inuti mössan mot bakhuvudet. Bland annat en jättefin vindtät vit mössa från Polarn. Men det blev inte många ggr som jag hade den på henne, hon fick ju stora märken på huvudet :(

Okej! Slut på klagomål ;)

Ha en underbar dag <3

Trackback