Liten titt i BB-väskan

2012-01-18 20:01:27 Saga i magen
» Kommentarer(2) «



BB-väskan har varit packad sedan några veckor tillbaka och fylls på lite var dag som går. Nu känns den relativt färdigpackad, så här kommer en liten titt på vad jag har lagt ner.



♥ Min astmamedicin

♥ Alvedon

♥ Järntabletter

♥ Amningsinlägg

♥ Bröstvårtskräm (var en trogen vän de första veckorna som jag ammade Albin.)

♥ Våtservetter

♥ Bindor (Alla som väntar barn för första gången: Ja det behövs verkligen veckorna efter förlossningen!!)

♥ Ett par små handdukar




♥ Amningsbh:ar (blev jätteglad för att HM äntligen har fått in denna fina modell på amningsbh.)

♥ Trosor och strumpor



♥ Älsklingen har smugglat ner två snusdosor ;) Annars överlever han nog inte förlossningen.



♥ Mobilladdare

♥ Bröstpump med tillhörande nappflaska

♥ Två nappar (kommer vi antagligen inte ge bebisen de första dagarna, men kan vara bra att ha med i fall att vi blir kvar länge. Albin vägrade dock oftast napp.)




♥ Bodys och byxor till pyret, köpt på Lindex och HM



♥ Vit fin body köpt på Lindex



♥ Söt mössa, köpt på KappAhl



♥ Små små små strumpor



♥ Ett "Giraff-set" valt av storebror Philip på HM



♥ Mjuk go fleeceoverall för hemfärden

♥ Mjölkersättning Babysemp 1 (i fall att amningen krånglar eller liknande)

♥ Blöjor i minsta storleken

Har en hel del andra kläder till pyret nedpackat också, samt kläder till mig själv. Kommer även lägga ner tandborste, tandkräm, hårborste, duschcreme och deo.

Har ju såklart också mina MVC-papper med i väskan.

Ååå vad det är spännande nu. Längtar.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ååååååå va spännande anna:-)! jag får fjärilar i magen av att det snart är dax. Lycka till. många kramar från oss.

2012-01-20 @ 13:14:46
Postat av: Anna

Hihi, vad du är go vännen.

2012-01-20 @ 16:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback