Borde vara lag...

2011-01-03 23:31:07 Vardagsbabbel
» Kommentarer(2) «


...på att avskaffa sådana här trista bloggar.

Men nu j*klar känner jag mig sugen igen. Inte en dag för tidigt. Jag är i flyttartagen som aldrig förr. Att flytta från radhus till parhus (från bostadsrätt till villa) är ett stort projekt. Många många många grejer man samlat på sig sedan senaste flytten. Urk.

Suget jag känner hämtar sin energi från det roliga med själva flytten - planerna för hur jag vill renovera huset. Kliar i fingrarna och om bara pengarna fanns så skulle huset vara en vit dröm inom kort. Enligt verkligheten så blir det ett pö-om-pö-projekt och det känns helt ok. En av de viktigaste förändringarna är i alla fall redan gjord - vår trappa inne i huset har målats vit! Å så fint det blev och den jag har att tacka för detta stordåd är min barndomsvän David. Tusen tack ♥ Ingen liten lyx att få komma hem från utlandssemester till en färdigmålad trappa. Underbart.

I morgon görs en stor energieffektivisering i vårt hus - nämligen extra isolering av vinden. Tack pappa för att du är så mån om att ge oss de bästa kontakterna för ett välmående hus.

Nu är det bara riva vägg, göra om badrum, spraymålning av köksluckor och kökslådor, spraymålning av ytterdörrar, nya innerdörrar, ny hallspegel, vitt klickgolv i hallen, nya byråer och massa mer kvar. Kul att ha planer. Tror att denna vår kommer att rusa förbi.

Jag kommer alltså blogga en hel del om denna flytt och vårt nya hem. Hoppas detta är till belåtenhet.

Med tanke på ert ordentligt nederlag här i min blogg under hösten så kanske det är att ta i då jag satsar på åtminstone ett blogginlägg per dag fram över? Äsch, jag satsar högt så får vi se hur det blir med den saken.

Nu ska jag sova kanske min allra sista natt i detta underbara radhus.

Love/ Anna




Kommentarer
Postat av: Sara - mamma till Max 2 år

va kul med flytt! du får gärna blogga om det och visa bilder =). Det är ju flytt för oss också snart!



kram

2011-01-04 @ 09:04:35
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: carro

ooh. det är så kul att inreda :) jag håller ju själv på att flytta nu. så skoj!! lägg upp massa bilder. så nyfiken på att se!

2011-01-05 @ 12:51:27
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback