Ett barn som betyder allt för mig

2010-05-11 22:55:01 Kärlek
» Kommentarer(5) «


Hade tänkt jobba på fredag men igår när jag kom till jobbet meddelade chefen att vi ska ha klämdag då. Hade inte haft något emot att arbeta men blev så klart väldigt glad över denna nyhet. ♥ Den innebär nämligen att jag, N och Albin får en långhelg tillsammans.

Nu ska jag packa Snuttes väska för i morgon kväll är det dags för honom att fara ifrån oss igen. Stackars alla skilsmässobarn som måste flacka fram och tillbaka. Trots mycket tjafs emellanåt och tjat om läxor från min sida så hoppas jag han känner att hans fasta punkt i livet är här hos oss. På sätt och vis är P den jag älskar mest på denna jord. Han flyttade snabbt in i mitt hjärta för drygt fem år sedan och har sedan dess haft en av de största och mest betydande platserna där.

De vackraste meningar jag nånsin hört har kommit från P. Och mina största uppoffringarna har jag gjort för honom. Vi är på många sätt som syskon - vi har våra ups and downs - och jag har aldrig pushat honom till att jag ska vara hans mamma. Jag var från början tydlig med att "Du har redan en mamma, men jag är gärna din Anna." Trots dessa ord från mig har han många gånger smält mitt hjärta med meningar som "Du är den bästa bonusmamman man kan tänka sig", "Tänk om du var min riktiga mamma Anna...", "Jag tycker det är bra att ha två mammor", "I natt drömde jag att du var min mamma Anna." osv. Tyvärr har jag väl tagit ner honom lite för snabbt på jorden när han delat med sig av sådana tankar och i stunden har jag trott att det varit det bästa för honom. Om jag hade varit ego hade jag överöst honom med all min längtan efter att faktiskt få vara hans riktiga mamma. Men ibland har tyvärr dessa "nertagningar på jorden med ord om att han har sin mamma" fått omvänd effekt... De orden har fått honom att dra sig tillbaka.

Som tur är verkar vi ha en väldigt stark dragningskraft till varandra för det är sällan som vi kan vara ovänner mer än några minuter i streck. "Nu lämnar vi allt det dumma bakom oss" sa detta kloka barn och gav mig en bamsekram efter ett gräl vi hade häromdagen.

Det går ju bara inte annat än att älska honom oändligt mycket.


Kommentarer
Postat av: FruSofie

Vad fint du skriver om honom, han kan skatta sig lycklig!!



Hoppas att ni får en härlig långhelg!

2010-05-12 @ 09:45:49
URL: http://frusofie.se
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Å va fint du skriver =)

2010-05-12 @ 13:23:37
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: jenny

Så himla fint skrivet Anna,jag blev lite tårögd.



Hoppas att ni får en underbar helg!! och att vi kanske kan ses snart? en mamma-barnträff i mariebergsskogen med becca och sofia? hoppas på bättre väder snart bara.

2010-05-12 @ 19:05:41
URL: http://jennyjansson.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jag måste hålla med föregående talare - det var väldigt fint skrivet. Man märker hur fantastiskt mycket du tycker om P! Ni kan båda skatta er lyckliga att ni har varandra, tycker jag... Kram

2010-05-13 @ 07:57:40
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Måsbarnet

Sofie: Tack detsamma! :)



Sara: Tack Sara. Hoppas allt är bra med er! Ska kika in i din blogg nu innan jag ska sova.



Jenny: Tack för din kommentar. Känns bra att det går att beröra genom ord och att orden kan förmedla i alla fall en liten uns av vad jag känner.



Jennie: Kram på dig vännen

2010-05-13 @ 23:28:48
URL: http://withlovefrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback