Världens bästa pappa

2010-03-10 22:49:30 Högtider
» Kommentarer(0) «




/Anna & Albin

Jag har haft en alldeles speciellt bra dag tillsammans med min pappa som fyller år idag. Förra veckan mailade han mig och sa att den allra bästa födelsedagspresenten för honom skulle vara att jag följer med honom på de jobbmöten han hade bokat in på sin födelsedag. Självklart ville jag ge honom denna present och blev så klart jätteglad för att jag skulle få följa med honom
"en dag på jobbet".

Så idag har jag varit iväg på en roud trip i Värmland. Först styrde vi kosan mot ett spännande och expanderande företag som har sitt kontor i Sunne. Hade en trevlig och väldigt lärorik stund där och åkte sedan vidare till Arvika för att luncha. Efter god mat körde vi de sista milen fram till vår huvuddestination för dagen, nämligen Hillringsbergs herrgård. Underbart vackert ställe! Där blev vi bjudna på fika och ett par kortare föredrag innan det var dags för min pappa att ta ordet. Hans föreläsning var obeskrivligt bra och bemöttes med många hjärtliga skratt och en lång applåd. Längst bak i föreläsningssalen satt jag stolt som en tupp. Och minst lika fascinerad som sist jag hörde honom prata om energieffektivisering, som är hans specialområde. Tänk att något som låter så trist kan framställas så spännande, intressant, engagerande, inspirerande och kul! Och tur att det faktiskt kan förmedlas av min pappa så att fler får upp ögonen för hur otroligt viktigt det är.

Tack pappa för en jätterolig och inspirerande dag med bra nätverkande, god mat och fint väder.

Du är den bästa pappan man kan tänka sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback