Hemmakväll

2010-03-27 23:44:22 Känslor
» Kommentarer(0) «


Hade inget partyhumör i kroppen den här lördagen heller. Kändes trist att berätta för bästisen att jag inte ville följa med den här gången heller. Samtidigt skönt, eftersom jag verkligen kände mig för trött och osugen på att gå ut.

Istället har jag haft en go hemmakväll med älsk och våra fina barn. P har även haft en kompis här så vi har varit en familj på fem idag. Albin har varit gosigare än vanligt så det var också det som gjorde att jag bestämde mig för att stanna hemma. Måste ju passa på att vara nära när han vill kramas och sitta i knät. Tror inte att det finns något som slår den kärleken man kan dela med sina barn.

Morgonen startade jag och Albin i vår tvåsamhet på undervåningen medan N och P fortfarande sov. Vi körde race med Albins bilar. Jag körde hans Bobby car och han hade den andra bilen som han har fått från gammelmormor. Kul som bara den att köra i kapp på vardagsrumsgolvet. Så underbart när Albin gapskrattar av förtjusning. Sedan varvade vi ner en stund med en nyinköpt film, nämligen Karusellerna sover som är en julkalender från 90-talet. Älskar den julkalendern! Den näst bästa efter min favorit Håll huvet kallt som utspelar sig i Lysekil. Den här som vi tittade på idag utspelar sig på Liseberg och har samma känsla. Se den för att förstå vad jag menar!

Till min stora glädje verkar Albin också fångad av När karusellerna sover. Han satt helt stilla i mitt knä och tittade utforskande på de tre första avsnitten. Efter julkalenderdosen fixade vi stor frukost med kokta ägg och massa annat gott.

Dagen har sedan rullat på med tvättning varvat med mera lek och mys tillsammans med min goding.

När barnen hade somnat kollade jag och älsk på den andra delen av Män som hatar kvinnor. Rysligt bra med betoning på rysligt. Uschamejja. Jag blir så skraj av sådana där filmer... Men gillar dem ju ändå på något vis. Skönt att den slutade hyfsat lyckligt.

Imorn hoppas jag på en glad dag. Jag vill ju vara glad. Glad ända in i själen. Om solen skiner då blir det en glad dag. Så vi får se vad morgondagen har för väder att komma med.

Med kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback