Födelsedagen närmar sig för min son

2010-07-19 11:44:40 Albin fyller månader & år
» Kommentarer(0) «


Här är det spänning i luften. På onsdag fyller Albin 2 år. Herregud. Hur kan det vara två år sedan jag födde barn? Nästan så att man själv börjar känna sig gammal nu....

Vi är kvar på Bohus-Malmön och spenderar dagarna vid havet - oavsett väder. Idag är himlen regntung men de flesta dagar har vi haft solsken och kunnat vara på stranden.

Denna morgon, två dagar ínnan den stora dagen, startade vi med sång och paket till Albin. Hans mormor och morfar kommer att stanna kvar här nere veckan ut så därför passar vi på att fira snussisen här på Malmön idag. I det största paketet till vår goding fanns ett kök från oss alla.

Så förmiddagen har varit fylld av låtsasmatlagning - man blir som barn på nytt! Albin älskar att "skära tomater" och "koka krabba".

- Koooka, koooka, säger han.

Nu är sonens ordförråd mycket större än i våras och jag förvånas varje dag över att han använder nya ord som om det är "a piece of cake" och inte alls något märkvärdigt. Framförallt så förstår han ju i princip allt. Han är skicklig på att tyda nyanser i språket mellan oss vuxna och han utnyttjar sin skicklighet till max flera gånger varje dag. BUS är hans andra namn.

Just nu är alla mina grabbar ute på havet och fiskar, så ikväll ska vi gotta oss med fisk till middag innan vi åker hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback