Kladdkaka till frukost, varför inte?

2010-01-30 09:46:22 Helg
» Kommentarer(1) «


Sitter här med en pigg liten son bredvid mig i soffan. Han käkar banan och jag tar mig en bit kladdkaka. Jooo jag har erbjudit honom, men han nekade till min stora förvåning. Tur att någon av oss håller på reglerna kring nyttighet.

Själv tar jag mig en frukost nummer två, av den lite nyttigare varianten, när resten av la familia har vaknat. För Albin räcker det nog med en liten KRAVbanan så här på morgonkvisten innan vi har koll på hur hans mage mår idag. Natten har varit helt spyfri - peppar, peppar ta i trä. Och pigg är han ju som sagt.

Magjsukan är ju verkligen skräcken bland dagisbaciller. Men ett litet ljus kan jag ändå se i tunneln (obs! för min egen del). Sjuka barn har en tendens att vara mer gosiga av sig och plötsligt händer det! - de somnar i ens famn. Igår hade jag turen att få vara med om detta. Min kära 1,5-åring somnade helt oväntat i mitt knä när vi satt framför tv:n vid sextiden och väntade på N som var iväg och handlade. Mmm. Så ljuvligt.

Där satt jag blixt stilla, sänkte ljudnivån på tv:n och försökte att andas så sällan som möjligt. I en hel halvtimme varade förtrollningen. När N klev innan för dörren bröts den... Hmm, typiskt karlar att förkorta sköna stunder.

Önskar er en lördag med solsken och mycket kärlek.

Förresten, håll ett öga på bloggen Fru Sofie - bebisen har anlänt nu!

Kommentarer
Postat av: Halloj världen! /Inger

Kladdkaka till frukost låter toppen :)

2010-01-30 @ 13:50:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/halloj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback