Sköna fredag

2010-02-26 13:25:56 Helg
» Kommentarer(4) «


Jättehärlig fredag idag tycker jag! Albin är dock sjuk igen men han är ändå pigg och glad för det mesta. Har jobbat några dagar under veckan men idag fanns inget i min kalender så jag passar på att vara hemma med snussisen. Just nu ser vi på Pippi Långstrump. Vi är inne på andra omgången av den här filmen idag, men Albin insisterar på att han vill fortsätta se trots att han samtidigt möblerar om bland kuddarna i soffan och tar sig ett hopp från soffans armstöd då och då. Det gäller att ha långa armar så att man lyckas fånga honom när det håller på att gå snett.

I förrgår hade jag på tok för korta armar då Albin sprang från badrummet, med blöta fötter, in i vårt sovrum och halkade med ansiktet före in i sängstommen. Det small till som att en tung leksak landade på trästommen, tyvärr var det Albins lilla fina huvud som det small i och värst av allt var att smällen träffade precis i ögonvrån. Innan jag hann få upp honom i mina armar, medan han skrek och grät, hann en rejäl blåtira växa fram. Jag blev jätterädd för att ögat hade blivit skadat men det verkar som han hade tur och att det var precis bredvid ögat och inte i ögat som han skadade sig. Puuuh. Ringde rådgivningen och fick rådet att avvakta och se hur hans allmäntillstånd fortskred. Han sov en lång middagslur den dagen men har sedan varit lika sprallig som vanligt. Men blåtiran ser himla otäckt ut, inget som klär min fina snussis.

Idag ska vi fortsätta mysa och ta det lugnt tillsammans jag och Albin. P har ledigt från skolan idag och är hos sin mormor. Sedan väntar sportlovet! Om det finns platser på bion ikväll så ska jag och P se på Farsan. den verker svinrolig! Som fredagsmiddag har jag planerat räkfrossa med salta kex och en samskig röra som består av Cream Fraiche, Philladelphiaost, hackad silverlök och en topping av röd och svart stenbitsrom. Rekommenderas!

Lovely friday till er alla!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tråkigt att han är sjuk igen!



hoppas ni får en härlig helg i alla fall och att du får äta massa räkor =)

2010-02-26 @ 14:22:18
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Jennie

Usch vad otäckt med smällen mot ögat, men skönt att det löste sig så bra ändå! Här är Melker också sjuk :( Vi kanske kan få till en dejt någon gång nästa vecka? Nästa fredag är Melker vanligtvis hemma. Passar det? Ni kan komma hit eller vi till er, så de får leka lite och inte sitta instängda på något fik hihi



Helgkram!

2010-02-26 @ 20:21:10
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie

Virrhönan Jennie kom på att jag ev. inte är hemma på fredag. Vi får höras helt enkelt :)

2010-02-26 @ 20:47:04
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: carro

såg ni Farsan? den är ju så rolig.

stackars Albin. krama honom från mig!

2010-02-28 @ 15:13:55
URL: http://arrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback