Mommo!

2010-02-06 15:33:00 Blandat om Albin
» Kommentarer(3) «


  
Så här söt kan man vara när man pratar med sin älskade morfar i telefonen.


Jag tycker du är rolig mommo! (Albin kallar både sin mormor & morfar för mommo)

Häromdagen var min pappa här med sådant han hade handlat åt oss i affären när jag och barnen var sjuka. På grund av smittrisken lämnade han kassen utanför dörren och det tyckte dess värre Albin var väldigt ledsamt... Han fick nämligen syn på morfar genom fönstret och förstod inte alls varför han inte kom in och hälsade, kramade och busade som vanligt. Så när min pappa gick mot bilen blev Albin jätteledsen och grät en lång stund. Sedan sa han mommo (som är hans smeknamn för både mormor och morfar) med ledsen röst flera gånger så till sist tyckte jag att det var dags för ett telefonsamtal.

Det blev Albins tröst, att i alla fall få prata med morfar. Värst mycket prat blir det ju inte för Albins del men han säger några av de ord han kan (oftast taaktoo = traktor) och skrattar åt det morfar säger.
Trackback